دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان جریان فتنه با رنگ عوض کردن می‌تواند وارد میدان شود و به کار خود ادامه دهد بنابراین باید دقت شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛نظرعلی علیزاده شامگاه پنج‌شنبه در نشست بازخوانی حوادث فتنه ۸۸ در استان گیلان و یادبود مجاهد عرصه روشنگری شهید مدافع حرم “سیداسماعیل سیرت‌نیا”  در مسجد سیدالشهداء علیه السلام(صیقلان) رشت اظهار داشت: جریان فتنه در سال ۸۸ از قبل برای صحنه برنامه‌ریزی کرده و آماده بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: قبل از فتنه، افراد برای ایجاد آشوب جذب شده و آموزش دیده بودند فقط به‌دنبال صحنه‌ای برای عملیاتی کردن طرح خود بودند و انتخابات را بستر مناسبی برای اجرای طرح دیدند و به ستادهای انتخاباتی کاندیداها ورود کردند.

علیزاده افزود: در روزهای انتخابات سال ۸۸، جمعیتی از دختر و پسر با پارچه‌های سبز زنجیره‌وار از مسیری مشخص با شعارهای ساختارشکنانه به سمت شهرداری رشت حرکت می‌کردند و برمی‌گشتند و وقتی در انتخابات به نتیجه دلخواه خود نرسیدند مسئله‌ تقلب را مطرح کردند و این رمز عملیات آن‌ها بعد از انتخابات بود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری چند راهپیمایی‌ در سطح تهران، کار به آشوب، آتش زدن و تخریب کشیده شد ابراز داشت: جریانی که صحنه‌ را مدیریت می‌کرد رفته رفته چهره‌اش آشکار شد؛ در ابتدا مسئله تقلب را مطرح می‌کردند اما هدف چیز دیگری بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه جنبش سبز گرداننده این صحنه بود تصریح کرد: تیم‌های تخریب و عملیاتی‌شان پس از ایجاد درگیری در یک مکان، بلافاصله نفرات اصلی جدا شده و وارد صحنه دیگری برای درگیری می‌شدند که نشان می‌دهد این حرکت کاملاً مدیریت شده بود.

علیزاده اظهار داشت: پس از فرارسیدن عاشورای حسینی، ظاهر فتنه از خیابان جمع شد اما فتنه را در فضای مجازی دنبال کردند و همه ظرفیت خود را وارد فضای مجازی‌ کردند و سپس در مراکز اقتصادی و علمی نفوذ کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ کسانی که در مراکز اقتصادی و علمی جا پیدا کرده بودند به دستگاه‌های اجرایی برگشتند تصریح کرد: از سال ۹۲، بسیاری از کسانی که در فتنه ۸۸ صحنه را مدیریت می‌کردند یا طراح بودند به دستگاه‌های اجرایی بازگشتند.

علیزاده انتخابات ۱۴۰۰ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آیت‌الله رییسی یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب بوده و نوع رفتار و عملکرد ایشان در قوه قضاییه نیز برای مردم جذاب بود و توانست با رای مردم رییس‌جمهور شود و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم هم اعتمادی که از مردم سلب شده بود بازگشت.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران و لزوم‌ حساسیت جریان انقلاب گفت: در این میان برخی در حال لابی‌گری هستند و با دیدن نمایندگان و افراد مختلف می‌خواهند خود را حفظ کنند.

علیزاده تصریح کرد: شعار رئیس‌جمهور فسادستیزی بوده و ما نیز‌ با تمام وجودمان به دولت سیزدهم اعتماد و اعتقاد داریم که موفق خواهد شد اما به موضوعاتی باید توجه شود و با جریان فتنه مماشات صورت نگیرد و با این افراد بایستی با جدیت برخورد کرد.

وی با بیان اینکه به افراد انقلابی واقعی نیاز داریم که با جرأت وارد میدان شوند و کار کنند ابراز داشت: تمام امکانات برای تحول اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان گیلان وجود دارد و در این مسیر به مدیران تحول‌گرا نیاز داریم که جرأت تحول داشته باشند و جهادی عمل کنند.

علیزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز برخی جریانات فتنه سر جای خود هستند و مسئولیت دارند و این مسئله باعث نگرانی جریان انقلاب شده است در حالی‌که با جریان فتنه نباید مماشات شود؛ جریان فتنه با رنگ عوض کردن می‌تواند وارد میدان شود و به کار خود ادامه دهد بنابراین باید دقت شود.

وی با بیان اینکه برای برقراری عدالت باید با سه گروه فقر، فساد و تبعیض جنگید تصریح کرد: این ۳ مورد جامعه ما را فلج کرده است لذا آنجا که مسئولیت و قدرت توزیع می‌کنند و باندبازی می‌شود همان‌جا فساد شکل می‌گیرد و برای مبارزه با فساد باید به فریاد این مکان‌ها رسید.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی گفت: با هر ظرفیت و توانی باید به دولت کمک کنیم و بسیاری از مشکلات با حضور مردم حل می‌شود و مشکلات گیلان نیز قابل حل است اما جریان انقلابی باید وارد این عرصه شود.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری