اختصاصی/صفیر گیلان؛خبرنگار باید در کارش علاوه بر سماجت، سماحت هم داشته باشد؛ زیرا پیگیری یک موضوع ممکن است زمان‌بر باشد؛ لذا طولانی شدن روند بررسی یک موضوع نباید صبر خبرنگار را به سرآورد. موضوعی که از ویژگی بارز خبرنگار عزیز ما با شغل پر دغدغه اش داشتند و این موضوع امروز برای ما شفاف و […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛خبرنگار باید در کارش علاوه بر سماجت، سماحت هم داشته باشد؛ زیرا پیگیری یک موضوع ممکن است زمان‌بر باشد؛ لذا طولانی شدن روند بررسی یک موضوع نباید صبر خبرنگار را به سرآورد.

موضوعی که از ویژگی بارز خبرنگار عزیز ما با شغل پر دغدغه اش داشتند و این موضوع امروز برای ما شفاف و روشن تر شد و آن اینکه خانم مهتاب ره یک خبرنگار است یک خبرنگار با مروت و مستقل و با حس جوانمردی و اهل بذل و بخشش….

خبرنگارگیلانی که به بیماری سرطان مبتلا شده و هم اکنون تا حدود زیادی بهبود یافته است ، به مردم توصیه کرده است : اگر به جای وحشت از سرطان و یا هر بیماری خاص  و یا کرونا ویروس راه‌های مقابله و شکست آن را بیاموزیم ، سریع‌تر می‌توانیم از چنگال آن رهایی یابیم.

امرمز خبرنگار پیشکسوت گیلانی در مواجه با یک بیماری برای همگان روشن ساخت که خبرنگار علاوه بر سماجت باید سماحت هم داشته  و صبرش باید مثال زدنی باشد و این موضوع را امروز خانم ره خبرنگار فعال گیلانی به خوبی شفاف کرد ایشان علارغم درد و بیماری صبوری کرد و بعد از ماهها  درد با صبر بر بیماری خاص خود غلبه نمود و هرگز فریادی بر نیاورد که ای مسئولان حوزه فرهنگ و ارشاد و ای خانه مطبوعات کجایید و چرا دریغ از یک تماس تلفنی و یا دیدار حضوری.

امروز او از درد ناله ای ندارد و فقط از برخی کم لطفی ها گله دارد البته در قسمتی دیگر از گفتگوهایش در طول بیماری و در بیمارستان دریافتم که ایشان بیش تر از آنجه در شغل شریفش نهفته است پیش رفته و صبرش در مقابل درد مثال زدنی است زیرا او با درد های مردمی یک خبرنگتار شدو درد را می شناسد..

خانم ره علارغم درد از خاطرهایش می گوید و اینکه چه ذوقی پشت کارمان نهفته بود که از ۸ صبح کار  را شروع  و بطور میانگین تا ساعت ۱۱ شب  نیز در حال کار بودیم و ، وقتی هم که در کنار خانواده بودیم از تماس‌های فراوان مردم، بیان مشکلات آنان و متعاقب آن پیگیری‌های لازم از مسؤولان مربوطه، وحساسیت خبری و موثر واقع شدن‌ها باعث شده تا این خاطرات، برایم شیرین و ماندگار باشند و امروز در تخت بیمارستان مرور بر رسالت خبرنگاری ما را زنده نگه داشت و احترامی که پزشکان و مجموعه پرسنل بیمارستان هاشمی نژاد در تهران به بنده داشتند باعث شد تا به خود ببالم و بر بیماری غلبه کنم.

وی ضمن اینکه از ابراز لطف فرماندارجناب مظفری فرماندار رضوانشهر تشکر می کند از شهردار و شورای شهر رضوانشهر نیز تقدیر دارد در بیان خود از مجموعه شرکت نئوپان فومنات و خانواده مرحوم مهندس علی مشمولی  و همسر محترمه شان خانم شفاعت و نیز جناب موسوی مدیریت نئوپان ویژه تشکر می کند و می گوید من زندگی خود و فرزندانم را مدیون این شرکت بزرگ و  پایبندبودن شرکت به حس انسان دوستانه و حس نگاه مهربانان به کارگرانش هستم زیرا همسرم در این مجموعه فعالیت دارد.

وی از آنانی که متولی حوزه کاریش هستند گلایه می کند و می گوید کاش در این ایام کرونایی ارشاد اسلامی  و خانه مطبوعات و دیگر مجموعه های مدیریت رسانه ای گیلان حداقل رسانه ها را ببیند نه فقط شخص بنده که بر بستر بیماری هستم زیرا، امروز همکاران رسانه ای بنده به سختی روزگار می گذرانند و وقتی با آنها گفتگو دارم علارغم درد خودم با شنیدن دردهایشان دردم از یادم می رود.

خبرنگار شریف گیلانی را دریابید؛

این تیتری بود که امروز علارغم میل باطنی همکار عزیزمان خانم ره در فضای مجازی پر مخاطب شد و این درخواست “شهرام شهابی” شهردار پره سر از مدیران و مسئولان استان در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار …

با نام خدایی که هر چه بخواهد همان می شود؛

در این روزها، نمی دانم چرا روزهای سختی شده و پیاپی شنیدن خبر بیماری هنرمندان و مفاخر آزارمان می دهد.

با خبر شدم یکی از امانتدارترین خبرنگاران استان و از تلاشگران عرصه قلم، خانم “مهتاب ره” در بستر بیماری است، از خداوند یکتا برای وی شفای عاجل آرزو دارم و از همه مسئولین و اهالی قلم خواهشمندم با حتی یک تلفن، خبرنگار فرهیخته دیار ما را یاد کنند و پیگیر حل مشکلات وی در حد بضاعت باشند.

امیدوارم در روزهای سخت، عزیزانی را که همواره چراغ راه جامعه هستند، یاد کنیم.

روز تکریم خبرنگار نزدیک است و پاسداشت این روز، یعنی ما خبرنگاران شریف و اهالی قلم را نه بخاطر تمجید و مدح مسئولین بلکه بخاطر سلامت نفس و روشنگری درست مورد توجه قرار بدهیم.

خواهرم پیشاپیش روزت مبارک و یقین می دانم، اهالی واقعی قلم و معرفت همیشه در کنار شما خواهند بود.

نویسنده/زلیخا صفری راسته کناری

8652a509-ee16-497a-b709-f1b9b45e3532