صفیر گیلان؛علیزاده با بیان اینکه حرکت در مسیر آبادانی امام‌زادگان واجب التعظیم و وقف، بزرگترین جهاد مالی و اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد:در استان گیلان پنج هزار موقوفه و ۲۱ هزار رقبه وجود دارد می‌توانیم از ظرفیت آنها در این مسیر استفاده کنیم.

به گزارش صفیر گیلان از رشت؛حجت الاسلام ستار علیزاده، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفته وقف و جایگاه این سنت حسنه در اسلام، اظهار کرد: یکی از برکات و مزایای وقف خدمت بدون منت به مردم است.

وی با بیان اینکه وقف تزریق خوبی‌ها به جامعه و ایجاد کننده نشاط اجتماعی است، افزود: رفع مشکلات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در جامعه نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند و حلقه اتصال واقفین به خدا و اهل بیت است لذا کسی که در مسیر وقف قرار بگیرد خود را در مسیر اتصال به خداوند قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه جهاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و مالی از ویژگی‌های مهم وقف است، گفت: واقفین بر اساس نیازهای روز جامعه قدم برداشته و با جان و مال خود مشکلات جامعه را برطرف کرده و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه حرکت در مسیر آبادانی امام‌زادگان واجب التعظیم و وقف، بزرگترین جهاد مالی و اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد:در استان گیلان پنج هزار موقوفه و ۲۱ هزار رقبه وجود دارد می‌توانیم از ظرفیت آنها در این مسیر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه یکی دیگر از ظرفیت‌های معنوی در استان گیلان است، اضافه کرد: از این ظرفیت‌ها برای خدمت بدون منت به مردم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در اجرای امینانه نیات خیرین نیک‌اندیش فعالیت مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی صورت گرفته است، افزود: اوقاف موظف است تا نیت واقفین را امینانه اجرا کند و در این راستا سیزده میلیارد تومان در مسیر نیات واقفین در یک سال گذشته انجام شده و یک وقف جدید نیز ثبت شد و از طرفی بیش از ۳۵ میلیارد تومان نیز توسط خیرین در مبارزه با کرونا و رزمایش مواسات بعد از فرمایش رهبری انجام گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به هزار و ۲۰۰ هکتار وقف تا سال گذشته در استان از سوی واقفان، گفت: در مجموع ۱۷ هزار متر مربع در بازسازی، مقاوم‌سازی و کارهای عمرانی انجام گرفت و ۳۳ میلیارد تومان نیز هزینه شد.

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه اشاره و با تأکید بر لزوم هدایت وقف به این سمت، افزود: در سال گذشته گیلانی‌ها بیش از ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در بقاع متبرکه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی انجام شد و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند که هیجده نفر به مسابقات کشوری دعوت شدند، افزود: در سال جدید دو موقوفه جدید هم کشف شده که کارهای آن در حال انجام است.

وی در ادامه به برخی پروژه‌های عمرانی اوقاف گیلان اشاره و با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بقعه خواهر امام رشت و سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه از جمله این طرح‌ها است، ادامه داد: این دو بقعه و حرم مطهر هنوز جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بقعه متبرکه خواهر امام رشت تصریح کرد: سید جلال‌الدین اشرف و خواهر امام رشت از برکات بزرگ استان گیلان هستند اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و نیازمند کمک خیرین و متوملین است تا این بقعه متبرکه به جایگاه واقعی خود برسد.

علیزاده با بیان اینکه ستادی به ریاست استاندار و حمایت معنوی آیت الله فلاحتی تشکیل شد و با فعالیت شهردار وقت و شورای شهر گذشته و حال اتفاقاتخوبی رقم خورده است، گفت: نمایندگان گیلان هم همراهی خوبی دارند و با توجه به ارادت آیت الله رئیسی به این خواهر بزرگوار امام، بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد.