زهرا یعقوب‌نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و دختران جامعه با مفاهیمی همچون حیا، عفت، صبر و استقامت گفت:هزار و ۳۶۶ بانوی گیلانی همسر شهید هستند

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت، نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدا در گیلان صبح امروز با حضور استاندار گیلان، مدیران‌کل و جمعی از خانواده‌های معزز شهدا در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ساختمان مرکزی بانک ملی گیلان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در این مراسم با بیان اینکه کمیته زنان و دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را در مناسبت‌های مختلف در طول سال پیش‌بینی می‌کند اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۲۸ مادر شهید در قید حیات و هزار و ۳۶۶ همسر شهید در استان گیلان داریم.

زهرا یعقوب‌نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و دختران جامعه با مفاهیمی همچون حیا، عفت، صبر و استقامت گفت: در این راستا مسابقه کتابخوانی” دختر شینا” خاطرات یکی از همسران شهید برگزار شد و ۹۵۰ نفر در این‌ مسابقه شرکت کردند که امروز از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، جهاد دانشگاهی، حوزه هنری و اداره‌کل کتابخانه‌های استان گیلان برپا شد و ۱۲۲ عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شد که روایاتی از خاطرات شفاهی و مکتوب و زندگی‌نامه شهدا و خانواده‌های شهدا است.

به گزارش صفیر گیلان، در انتهای مراسم از تعدادی از مادران و همسران شهدا در گیلان و همچنین برگزیدگان مسابقه کتابخوانی  تجلیل به‌عمل آمد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری