به گزارش صفیر گیلان؛امیر مرادی  با اشاره به اعلام وضعیت قرمز جوی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان، اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر وضعیت قرمز است، اما تا ۲۰۰ میلیمتر احتمال بارندگی وجود دارد. وی از فعال شدن مرکز کنترل و فرماندهی بحران به دنبال آغاز بارش ها خبر داد و عنوان […]

به گزارش صفیر گیلان؛امیر مرادی  با اشاره به اعلام وضعیت قرمز جوی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان، اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر وضعیت قرمز است، اما تا ۲۰۰ میلیمتر احتمال بارندگی وجود دارد.

وی از فعال شدن مرکز کنترل و فرماندهی بحران به دنبال آغاز بارش ها خبر داد و عنوان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی و خدمت رسان عضو ستاد مدیریت بحران در مرکز فرماندهی مستقر هستند و سامانه هشدار سریع فعال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، از متوقف شدن پروژه های عمرانی تا پایان فعالیت سامانه بارشی مذکور در استان خبر داد و اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران و شهرداری ها و دهیاری ها با کمک بخش خصوصی در حالت آماده باش هستند.

امیری، با بیان اینکه غرب، شرق و مرکز استان بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر شدت بارندگی ها قرار خواهند گرفت، یادآور شد: براساس پیش بینی های هواشناسی شفت و فومن، رودسر و املش و رشت و انزلی با حجم بیشتر باران مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به احتمال بارش باران در مناطق بالادست و وقوع رعد و برق، تصریح کرد: عشایر و دامداران به موقع به پایین دست بیایند تا دچار برق گرفتگی نشوند. همچنین از حاشیه رودخانه های خطرناک فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت حریم رودخانه و عدم تردد از فاصله نزدیک، گفت: یکی از اتفاقاتی که در جریان سیلاب اخیر افتاد، گرایش خانواده ها و مردم محلی به جمع آوری هیزم هایی است که همراه سیل به پایین دست رودخانه ها آمده لذا با توجه به شدت بارندگی ها از این کار خطرناک پرهیز شود.

وی از هم استانی ها خواست تا پایان هفته از استقرار در کنار رودخانه ها خودداری کنند و یادآور شد: دهیاری ها اطلاعات لازم را به مردم محلی ارائه دهند تا در زمان وقوع سیلاب احتمالی با احتیاط تردد کنند.

مرادی، با اشاره به نقش حجم و مدت زمان بارش باران در وقوع سیل، اظهار کرد: اگر روند بارش ها متناوب باشد، سیل رخ نخواهد دارد، اما بارش باران در زمان کوتاه با حجم بالا موجب سیلاب می شود لذا از هم اکنون هلال احمر، راهداری، آب منطقه ای، فرمانداران و دهیاران و… برای خدمت رسانی به مردم در کل استان پای کار هستند.