امام جمعه رشت به ماندگاری نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مقامی بالاتر از شهادت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی با همراهی عبدالله پاکاری مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان و جمعی از مسئولان شهرستان فومن امروز به منظور تکریم از مقام شامخ شهدا در منزل خانواده های شهیدان مرتضی و اسماعیل پیش بین حضور پیدا کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه هدف از رسیدن به محضر پدران، مادران و نزدیکان خانواده شهدا، تفقد از این عزیزان است اظهار کرد: تفقد از خانواده شهدا وظیفه تمام مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را تقدیم راه خدا کردند، بیان کرد: وظیفه داریم با تفقد و حضور در کنار خانواده شهدا این مسیر را ادامه دهیم.

آیت الله فلاحتی، دلجویی از خانواده های معظم شهدا را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و افزود: برای عرض ادب و احترام خدمت خانواده شهیدان حضور پیدا کردیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا شمع و چراغ ملت ایران هستند، تصریح کرد: خانواده شهدا مشکلات مردم را می توانند به گوش مسئولان برسانند ضمن اینکه مسئولان نیز وظیفه دارند حرمت خانواده شهیدان را حفظ کنند.

وی، خانواده شهدا را افتخار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، سفیران شهیدان محسوب می شوند و مسئولان خود را وامدار شهدا می دانند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه شهدا با جانفشانی عزت را برای کشور به ارمغان آوردند، اظهار کرد: همه مسئولان قدرشناس خانواده شهدا هستند.

امام جمعه رشت به ماندگاری نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مقامی بالاتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا دعا کنند خدای متعال مسئولان را به راه راست هدایت کند و از مسیر شهیدان فاصله نگیرند، تصریح کرد: خانواده شهدا همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی و مقام معظم رهبری هستند.

شهیدان اسماعیل پیش بین سال ۱۳۶۲ در عملیات “فکه” به درجه شهادت نائل آمد و مرتضی پیش بین سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی “ماووت” به شهادت رسید.