رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

واکسیناسیون ۹۰ درصد ۵۰ ساله‌های گیلانی/سرعت و شتاب واکسیناسیون در گیلان ، مزیت مطلوب

  پرینت
واکسیناسیون ۹۰ درصد ۵۰ ساله‌های گیلانی/سرعت و شتاب واکسیناسیون در گیلان ، مزیت مطلوب
شناسه خبر : 50390 | تاریخ انتشار : 18 مهر 1400 - 13:41 | 252 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان در واکسیناسیون پیشتاز است، اظهار داشت، ۹۰ درصد گیلانیان بالای ۵۰ سال، واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست بررسی پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا که با حضور معاونان و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد، اذعان داشت: در جریان بحران کرونا، بسیاری از سازمان‌ها و نهادها از جمله بسیج، سپاه و هلال احمر در کنار حوزه سلامت استان بوده اند، که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت اجرای واکسیناسیون در گیلان، تصریح کرد: ۷۷ درصد بالای ۱۲ ساله واکسن دز نخست و حدود ۲۸ درصد واکسن دز دوم را تزریق کرده اند‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گروه های سنی بالای ۵۰ سال جز گروه های در معرض خطر ابتلا به کرونا بودند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه، ۹۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در گیلان واکسینه شده اند.
دکتر سالاری، گیلان را از استان های پیشتاز در واکسیناسیون برشمرد و یادآور شد: سرعت و شتاب واکسیناسیون در گیلان بسیار افزایش پیدا کرده که این یک مزیت بسیار مطلوبی است.

وی با اشاره به محدودیت عرضه واکسن برکت در سبد واکسیناسیون کرونا کشور، اظهار داشت: واکسن های برکت موجود در گیلان صرفا برای متقاضیان دریافت دز دوم آن است و البته پیگیریم تا سهمیه بیشتری از این واکسن را برای استان جذب کنیم.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این استان در راه اندازی پایگاه های تجمیعی در ردیف دوم کشور قرار دارد، افزود: تعداد مراکز واکسیناسیون در گیلان بسیار زیاد است و ازدحام در این مراکز و تعلل در واکسیناسیون، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پایان سخنان خود، ضرورت راه اندازی نوبت دهی آنلاین و همچنین دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در گیلان را در راستای ارایه خدمات مطلوب، مورد تاکید قرار داد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
سخنرانی خلبان رحمانی در جمع نمازگزاران گیلانی در مصلی بزرگ رشت
جنگ رسانه‌ای تاثیرش بیش از جنگ موشک‌ها است
قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پشتوانه بزرگ سیاسی برای سیاستمداران ما در کل جهان است
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.