فرماندار شفت با بیان اینکه ۸۰۷ فرهنگی در شهرستان داریم که باید واکسینه شوند ادامه داد: تا کنون بیش از ۶۵۰ فرهنگی شهرستان شفت واکسینه شده اند. و با توجه به آغاز سال تحصیلی میطلبد بر نحوه مدیریت مدارس نظارت دقیقتری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ جلسه شورای آموزش پرورش به ریاست ابراهیم چراغی فرماندار با حضور نقدپور فرمانده سپاه پاسداران، خانم شاد مدیر آموزش پرورش، سلیمانی رئیس مرکز بهداشت و دیگر اعضا پیش از ظهر امروز یک شنبه (۱۴ شهریور) در دفتر آموزش پرورش شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ابراهیم چراغی فرماندار شفت ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: معلمان در تربیت و سرنوشت دانش‌آموزان نقش موثری دارد و به کلیه رفتارها و عملکردهای آنها تاثیرگذار هستند.

فرماندار شفت افزود: تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است. ایمان دارم معلم اثرگذارترین عامل محوری و موثر در توسعه و تعالی آموزش و پرورش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و موج پنجم آن اظهار داشت: بازگشایی مدارس در شهرستان تابع تصمیم و مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است.

وی گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا در مهرماه امسال، مدارس به صورت غیر حضوری و سپس در آبان ماه به صورت حضوری بازگشایی خواهد شد که البته امکان تغییر در این تصمیم با توجه به شرایط ویروس کرونا وجود دارد.

وی تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مدارس علاوه بر مزیت های فراوان، برای ارتقای مسائل تربیتی و اجتماعی هم موثر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن فرهنگیان در ادامه مسیر همچنان استوار ماندند و علی رغم کاستی‌ها چرخ آموزش را بر حرکت درآوردند و نگذاشتن در آموزش تعلیم و تربیت وقفه ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید خانواده‌ها نگرانی ایجاد شود و مردم مطمئن باشند که آموزش و پرورش سلامت فرزندان را در راس برنامه ریزی قرار داده است.

وی افزود معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین زحمتشان بیش از ایام آموزش حضوری در مدارس بود، خوشبختانه ساماندهی خوبی در بحث آموزش مجازی در شهرستان شفت صورت گرفت. اما بهترین شیوه آموزش قطعا حضوری است.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در مدارس مزایای بسیار خوبی دارد و  با حضور در مدارس مسائل تربیتی و اجتماعی را فرا می‌گیرند آموزش به شیوه مجازی آسیب و هزینه های بسیاری دارد که سال‌ها طول می‌کشد تا این آسیب‌ها جبران شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بر واکسینه شدن تمامی معلمان تاکید کرد و گفت: تمامی اولیای دانش آموزانی که به مدرسه میروند، باید واکسینه شوند.

چراغی افزود: تمامی سرویس های مدارس باید تا قبل از بازگشای مدارس واکسینه شوند.

فرماندار شفت گفت: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است.

ابراهیم چراغی فرماندار با اشاره به نزدیک شدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: اقتدار و غیرت ایران اسلامی امروز که در جهان طنین انداز است مرهون شهدا و رشادتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه گفت: استقامت و پایداری از ارزش های نهادینه شده در دفاع مقدس بود که بعد از آن موجب پیروزی مردم ایران در برابر فتنه ها، ترورها و جنگ های رسانه ای شد.

در ادامه جلسه خانم شاد مدیر اداره آموزش پرورش شهرستان به ارائه گزارشی در خصوص مصوبات قبلی و همچنین کمبودها و مشکلات پیش رو پرداخت.

در پایان هر یک از اعضای جلسه به ارائه  به نقطه نظارات و پیشنهادات خود پرداختند.