اختصاصی/صفیر گیلان؛توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه در یک منطقه محسوب می‌شود که شه ستان فومن با داشتن جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر وشهر فومن با جمعیت ۳۵ هزار نفر و جمعیت شناور از داشتن بسیاری از  امکانات و زیرساخت‌ها محروم است و لازم است که مسئولان استان […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه در یک منطقه محسوب می‌شود که شه ستان فومن با داشتن جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر وشهر فومن با جمعیت ۳۵ هزار نفر و جمعیت شناور از داشتن بسیاری از  امکانات و زیرساخت‌ها محروم است و لازم است که مسئولان استان توجه بیشتری برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر داشته باشند.

وجود داروخانه شبانه روزی قابل دسترس یکی از نیازهای مبرم مردم در شهرفومن است زیرا این شهر گردشگری و توریستی سالهاست که تنها دارای یک داروخانه شبانه روزی در سطح شهر بوده و فاصله داروخانه شبانه روزی جدید احداث بیمارستان  نیز فاصله زیادی با شهر دارد.

یکی از شهروندان فومنی به خبرنگارصفیر گیلان گفت: وضعیت موجود داروخانه های شبانه روزی شهرفومن به هیچ عنوان درحد و شان مردم این شهر و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نیست و این موضوع در ایام شیوع کرونا به وضوع  قابل لمس بود.

وی افزود:نبود داروخانه شبانه‌روزی  دیگر درفومن موجب شده تا بیماران در صورتی که  اگر نیاز به دارو داشته باشند برای تهیه آن ساعات ها منتظر بمانند و در این ایام که ما با ویروس کرونا مواجه هستیم با شلوغی و به دور از فاصله اجتماعی برای دریافت دارو دست و پنجه نرم کنیم و نفسی کرونایی بکشیم تا به پیشخوان دریافت نسخه پیچیده شده برسیم و اگر این بیماری روند سعودی داشته باشد چه پیش خواهد امد.

گفتنی است ،داروخانه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) که نام شبانه روزی را  یدک می‌‌کشد که در خارج از شهر قرار دارد و برای رسیدن به آنجا باید هزینه ای را متحمل شد ولی متاسفانه به دلیل  مسافت و اینکه این داروخانه فقط برای بیمارانی که نسخه از بیمارستان دارند تداعی شده و مسئول این داروخانه در پیچیدن نسخه بیمارانی که خارج از بیمارستان ویزیت شدن با چالش های فراوان روبرو است و یا شاید برخی داروها در این داروخانه ها وجود نداشته باشد  نیاز بیش از پیش مردم به یک داروخانه و البته داروخانه شبانه روزی دیگر احساس می‌شود.

محسنی فرماندار

محمد رضا محسنی فرماندار فومن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان گفت:در روزهای شیوع کرونا بخاطر فشارهای زیادی که به مردم تحمیل شد و در بازدید میدانی شاهد مشکلات مردم بودیم مکاتبه ای با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتیم.

وی افزود؛ در این ایام ما خلاء وجود داروخانه شبانه روزی ۲ را در شهر فومن به خوبی لمس کردیم زیرا این شهر و شهرستان  گردشگری بوده و امروز مهاجرت به این شهر افزایش یافته است.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان فومن گفت: طبق مکاتبات انجام شده و پیگیری های مکرر  تقریبا این مکاتبات پاسخ داده و در مراحل پایانی است.

 محسنی لزوم داروخانه شبانه روزی شماره ۲ را در شهر فومن صد در صد خواند و گفت: من در بحث کرونا  برای اینکه مردم ما به راحتی خدمات دریافت کنند داروخانه ها را شیفت بندی کرده و هر روز دو داروخانه تمام وقت(شبانه روزی) برای کم شدن فشار ها باز بود.

 فرماندار فومن تصریح کرد؛ در آن زمان ما برای رفاه حال مردم و امروز برای بحث کرونا که به عنوان یک واقعیت زندگی باید پذیرفته شود و باید با آن زندگی کنیم و بحث کرونا تمام شدنی نیست نیازمندی شهر را به داروخانه شبانه روزی حس می کنم.

وی افزود: بسترها به جهت وسعت جقرافیایی شهرستان و جمعیت ۳۵ هزار نفری باید برای  ایجاد داروخانه شبانه روزی دوم فراهم  و این موضوع اجتناب ناپذیر است و متقاضیان اعلام امادگی کنند.

دکتر یکتا

دکتر عظیم یکتا  رئیس شبکه بهداشت شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان با اشاره به وجود یک داروخانه شبانه روز در شهرگفت: به طور کلی تعداد داروخانه های یک شهر و یا حتی شبانه روزی بودن داروخانه با توجه به شاخصهای جمعیتی و وجود پزشک داروساز متقاضی جهت راه‌اندازی داروخانه در آن شهر می‌‌باشد.

دکتریکتا افزود:خوشبختانه شهرفومن به عنوان شهر گردشگری و توریستی بودن در استان گیلان و  با جمعیت نزدیک ۱۰۰ هزار نفر  متقاضی جهت استقرار داروخانه شبانه روزی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن تصریح کرد: داروخانه بیمارستان امام  حسن مجتبی(ع) فومن به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند که به عنوان شعبه داروخانه بیمارستان محسوب شده است و  داروخانه شبانه روزی دکتر علی نیا تنهاداروخانه شبانه روزی این شهرستان است که به مردم خدمات دهی می کند.

وی از نگرانی ها و انتظار مردم در شبهای اوج ویروس کرونا و درگیری مردم با دارو گفت: در آن شب ها نیاز به داروخانه به جد در شهرستان قابل لمس بود و اگر مسئولان در آن شب ها حال مردم شهرستان را درک و لمس می کردند بیشتر به حرف ما می رسیدند.

این انتقادها در حالی است که رئیس مرکز بهداشت فومن گفت: من به مردم حق می‌دهم، ولی باید بگویم که ضوابط قانونی دست ما را بسته است.

وی بیان داشت: من به مردم حق می‌دهم، ولی آیا در کشور ما امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متناسب با نیازها است؟ نظام جمهوری اسلامی خدمات بهداشتی و درمانی را به دورترین روستاهای کشور برده است و همین جای شکرگزاری دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فومن با اشاره به اینکه  خوشبختانه با پیگیری های چندین ساله شبکه  بهداشت و درمان و عنایت و اهتمام ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان جناب دکتر سالاری  به شهرستان فومن و پیگیری های مجدانه نماینده  مردم فومن جناب بهروزی فر و فرماندار اسبق جناب دکتر قاسم نژاد و فرماندار جناب محسنی تاسیس داروخانه شبانه روزی فومن مورد تصویب و به زودی شاهد تاسیس و افتتاح مرکز داروخانه شبانه روزی شماره ۲ در شهر فومن با رعایت ضوابط و مقرارت خواهیم بود .

شهرستان فومن با یک داروخانه شبانه روزی در شهر فومن و یک داروخانه در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و  و چند داروخانه بخش خصوصی و یک داروخانه  در ماکلوان در حال دادن خدمات دارویی بهبیماران است  که جا دارد با توجه به جمعیت شهرستان این نیاز مرتفع شود.

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

لیست داروخانه های فومن