رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت:اشخاص و شرکت‌های دارای ایده و فکر نو مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش صفیر گیلان ؛ رئیس پارک علم و فناوری گیلان در دومین جشنواره “تجلیل از واحدهای برتر شهرصنعتی رشت با رویکرد فناورانه” بر لزوم همکاری متقابل علم و صنعت تاکید کرد و گفت: خدمت علم و نوآوری به صنعت و در قبال آن خدمت صنعت به علم و نوآوری حلقه‌ای مفقوده در حوزه صنعت استان است و چنانچه این ظرفیت ها بهم پیوند داده شود شاهد رشد چشمگیری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه و رشد اقتصادی خواهیم بود.

دکتر عبدالله حاتم زاده تصریح کرد: هم اکنون شرکت‌های بسیار ارزشمندی در گیلان در حال فعالیت و تولید هستند که بعضا محصولاتی با تکنولوژی بسیار بالا را تولید می کنند.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی های شرکت های دانش بنیان در گیلان افزود: رسالت اصلی پارک علم و فناوری به عنوان حلقه واسط دولت و صنعت؛ ایجاد ارتباط بین علم و صنعت است تا از سویی کاستی‌های صنعت را توسط علم و از سویی دیگر نیازمندی‌های عملی و کاربردی علم را با صنعت پوشش داده و بتواند در توسعه صنعت و ایجاد نوآوری در صنعت و خلق ارزش نقش آفرینی کند.

حاتم زاده با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۲۷۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد تصریح کرد: وجود ۸۸ شرکت دانش بنیان در گیلان رقم خوبی نیست که امیدواریم با تدابیر مسولین استانی و کشوری و با توجه به پتانسیل های بالقوه ای که در استان گیلان وجود دارد، این تعداد را به بالای ۲۰۰ شرکت ارتقا دهیم.

وی در پایان افزود: اشخاص و شرکت‌های دارای ایده و فکر نو مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار خواهند گرفت.