فرماندار فومن با بیان این که یکی از چالش های فرهنگی جامعه، بحث مربوط به آسیب های اجتماعی است، جایگاه ورزش به عنوان راهی مطلوب و راهکار همیشگی به منظور کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛جلسه شورای فرهنگی شهرستان فومن به ریاست موسی فکور فرماندار شهرستان صبح امروز چهارشنبه مورخ ۱۴ دی ماه، برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت بررسی مسائل ورزشی شهرستان برگزار شد، فکور با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم باشکوه تشییع شهید گمنام فومن، هدف از برگزاری چنین جلسه ای را سیاستگذاری فرهنگی برای جامعه عنوان کرد.

وی با بیان این که یکی از چالش های فرهنگی جامعه، بحث مربوط به آسیب های اجتماعی است، جایگاه ورزش به عنوان راهی مطلوب و راهکار همیشگی به منظور کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را مورد توجه قرار داد.

فکور با اشاره به نقش هدایتگرانه نظام در توسعه ورزش، خواستار اهتمام متولیان در استفاده از ظرفیت ها جهت رفع آسیب ها شد.

فرماندار شهرستان با توجه به نقش محوری و تاثیرگذار مربیان و مراجع ورزشی در پرورش و سوگیری حرفه ای و اخلاقی ورزشکاران جوانان، بر اهمیت حفظ روابط نزدیک و پیوسته میان مربیان، مسئولان و ورزشکاران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان با ابراز رضایت از برگزاری همایش میرزا کوچک خان جنگلی و برنامه ریزی انجام شده بدین منظور، خواستار اهتمام متولیان در تکرار چنین رویدادهای ارزنده ای شد.

نقدی با بیان این که توجه به امور دینی و دنیوی جوانان از الزامات فعلی جامعه است، ظرفیت شهرستان از حیث برخورداری از جمعیت جوان را مورد توجه قرار داد و افزود: باید با برنامه ریزی درست، شرایط حیات اجتماعی جوانان را بهبود داد.

وی با انتقاد از ادغام دو سازمان جوانان و وزارت ورزش در سنوات گذشته، به تحت الشعاع قرار گرفتن امور جوانان در برابر ورزش پرداخت و از مغفول ماندن مسائل مربوط به اشتغال و ازدواج جوانان پرداخت.

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری