صفیر گیلان؛وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان در شهرستان آستارا وارد گیلان شد.

  به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دکتر مهرداد بذرپاش ظهر امروز (شنبه) با استقبال دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان وارد آستارا شد.

با دعوت استاندار گیلان و حضور وزیر راه و شهرسازی و مسوولان کشور جمهوری آذربایجان، سایت موقت پایانه مرزی آستارا به منظور گشایش گره ترافیکی، افزایش ترانزیت کالا و توسعه مناسبات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز افتتاح می‌شود.

سایت موقت پایانه مرزی در آستارا به منظور توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همجوار، گشایش گره ترافیکی و ارتقا زیرساخت‌های فنی حمل و نقل افتتاح می‌شود.

با راه‌اندازی سایت موقت و به دنبال آن احداث پایانه مرزی جدید در آستارا، روند صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه بهبود می‌یابد.

با گذشت دو دهه از احداث این پایانه مرزی و وجود برخی مشکلات، بر اساس تفاهم صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، یک گذر مرزی جدید در این منطقه احداث خواهد شد.

گفتنی است؛ با احداث و افتتاح این پایانه، ظرفیت ورود و خروج کالا بین دو کشور افزایش یافته و سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری فعالیت داشته و پایانه موجود نیز کارکرد مسافری خواهد داشت.