صفیر گیلان؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وضعیت بهداشت و درمان این استان نامطلوب و عقب‌مانده‌تر از استان‌های کم‌برخوردار کشور است.

صفیر گیلان؛ارسلان سالاری وضعیت بهداشت و درمان گیلان را عقب‌مانده‌تر از استان‌های کم‌برخوردار کشور توصیف کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت امسال و سال آینده این استان نیازمند اعتبار ویژه هستند.به گفته وی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در بیمارستان‌های گیلان ناکافی است و برخی از بیمارستان‌های استان ساختار و قدمتی ۱۰۰ ساله دارند.

استان گیلان نه تنها به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت خود بلکه در ایام تعطیل گاه به بیش از ۵ میلیون نفر مسافر نیز خدمات رسانی می‌کند.

کمبودها در حوزه تجهیزات پزشکی گیلان

در این استان تنها یک دستگاه MRI دولتی ۱۱ ساله وجود دارد که ارائه خدمت به نیازمندان و مددجویان را دچار مشکل می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پیگیری‌های مستمر توانست اجرای ۲ طرح مشترک احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا و همچنین تکمیل دانشکده پزشکی سایت لاکان که اسکلت آن بیش از ۲۵ سال پیش اجرا و رها شده بود را با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه شروع کند که الان نیازمند توجه ویژه اعتباری دارد.

برخی از پروژه‌های در دست اقدام و همچنین پروژه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیازمند تأمین اعتبار و افزایش آن هستند، اعتبارات تخصیص یافته به برخی از پروژه‌های عمرانی این دانشگاه برای امسال و سال آینده بسیار محدود است و کفاف عملیات اجرایی و شتاب بیشتر پروژه‌ها را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: این حق مردم این استان نیست که میزبان تمام استان‌های کشور در ایام تعطیل و غیرتعطیل باشند، ولی از حداقل شاخص‌های رشد در حوزه‌های مختلف به ویژه در بهداشت و درمان برخوردار نباشند.