صفیر گیلان؛و در میان انبوه خدمات رسانی ارتش به مردم عزیز ایران اسلامی  و سفرهای استانی به دلیل شدت و فزونی برنامه ها ما دیدیم که مسئولانی جون امیر حیدری چه با سرعت ماسک می زنند.

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ بیماری کووید ۱۹ مناسبات گسترده‌ای را در سطح جهان دگرگون کرده و حتی بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی  و غیر ورزشی وجهان، به تعطیلی کشاند. ویروسی که مرزهای علوم پزشکی را هم پشت سر گذاشت و پا در کفش سیاستمداران و اقتصاددان‌ها هم کرد و خیلی‌ها را مجبور به تغییر رفتار کرده است.

یکی از تغییر رفتارها، استفاده از ماسک توسط همه مردم و حتی سیاستمداران است. ابزاری برای حفاظت شخصی و اجتماعی که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله برای مقابله با این بیماری جهانگیر محسوب می‌شود. هرچند استفاده از این ابزار نیازمند قانع شدن جامعه و فرهنگ سازی برای پوشیدن ماسک دارد.

بیش از یکسال است که ویروس منحوس و ناخوانده ای، مهمان مردم ایران و خیلی دیگر از کشورهای دنیا شده است، ویروسی که هر روز از خود شکل و ظاهر جدیدی نشان می دهد، اما آنچه که برای همگان مسلم است، سرایت و مسری بودن بالای این ویروس جهانی از طریق قطرات تنفسی است.

مسئولان وزارت بهداشت از همان روزهای اولیه ورود کرونا به کشور بر روی دو موضوع مهم تاکید داشتند، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی از طریق استفاده از ماسک و شستن مکرر دست ها، هر چند که در روزهای اول به دلیل کمبود ماسک در کشور، تاکید بر استفاده افراد بیمار از ماسک بود اما حالا مطالعات نشان داده است که چنانچه همه مردم از ماسک استفاده کنند، تا ۸۵ درصد خطر ابتلا به کرونا را در آنها کاهش می دهد.

 اما  موضوعی که به عنوان یک خبرنگار خیلی برایم مهم بوده و هست و در روز خبرنگار  خواستم رسانه ای باشم تا از این نهاد انقلابی تقدیر کنم  نیروی زمینی ارتش است،نیرویی که با درایت امیر حیدری و دیگر عزیزان چون، امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و سرهنگ خلبان رحمانی و دیگر بزرگواران  …. توانست در بحث مقابله با ویروس کرونا از روز اول که با روحیه آفند وار وارد مقابله شد و نتیجه این روحیه این بود که نیروی زمینی توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند و توانست یک قابلیت جدید ایجاد کند.

نیروی زمینی کارگاه‌های خود را تعطیل و شروع به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کرد و توانست دستگاهی را تولید کند که در مدت زمان کم ویروس را در اماکن از بین ببرد.

پای کار آوردن قدرت مثال‌زدنی یگان‌های رفع آلودگی که توانستند در ۲۲ استان عملیات رفع آلودگی را اجرا کنند و ما این عملیات رفع آلودگی  را در دورترین روستاهای استانمان دیدیم.

ارتش بیمارستانهای مجهز نیروی زمینی را پای کار آورد که هنوز هم پای کار هستند و بیمارستانها و خانه های بهداشت را  در سراسر کشور تجهیز نمود.

ارتش به مناطق محرومی چون سیستان و بلوچستان و خاش و گیلان پا نهاد و اینها گوشه‌هایی از اقدامات جهادی بود تا تهدید را به فرصت تبدیل کند و بار دیگر به مردم ثابت شد نیروی زمینی تکیه‌گاه محکمی برای جامعه است.

و در میان انبوه خدمات رسانی ارتش به مردم عزیز ایران اسلامی  و سفرهای استانی به دلیل شدت و فزونی برنامه ها ما دیدیم که مسئولانی جون امیر حیدری چه با سرعت ماسک می زنند.

همه باید ماسک بزنیم

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
  • منبع خبر : صفیر گیلان