بیتا از پایان فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شهرستان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس شهرستان از خدمات فرآیند هدایت تحصیلی به صورت حضوری، بستر شبکه شاد و حتی تلفنی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  شبستان / «ایوب بیتا»با بیان اینکه امسال یک هزار و ۴۵ دانش آموز پایه نهم انتخاب رشته می‌کنند اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس شهرستان را ۵۶۱ دانش آموز پسر و ۴۸۴ دانش‌آموز دختر تشکیل می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش فومن افزود:  طرح هدایت تحصیلی چند سالی است با هدف انتخاب رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعداد دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوره اول اجرا می‌شود که امسال ۱۳ مشاور تحصیلی در مدارس شهرستان مسئولیت آن را برعهده دارند.

وی گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که طی آن با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموز کمک می‌شود تا استعدادها، توانایی‌ها، علایق و ویژگی‌های فردی خود، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، حرفه‌ها و مشاغل مورد نیاز جامعه را شناخته و بر اساس آن اقدام به انتخاب اولویت شاخه، گروه و رشته تحصیلی مناسب کنند.

بیتا از پایان فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شهرستان خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس شهرستان از خدمات فرآیند هدایت تحصیلی به صورت حضوری، بستر شبکه شاد و حتی تلفنی بهره‌مند شدند.

مدیر آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند فرم‌های هدایت تحصیلی خود را از طریق سامانه پادا دریافت کنند بیان کرد: ملاک انتخاب رشته و اولویت رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی، ظرفیت شاخه و رشته و بررسی‌های مشاوره‌ای است که در نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته هدایت تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش فومن نیز به صورت حضوری و یا تلفنی با شماره ۳۴۷۳۲۵۶۰  آماده خدمت به دانش‌آموزان پایه نهم در زمینه انتخاب رشته آگاهانه است.