صفیر گیلان؛همزمان با هفته پدافند غیرعامل ، سومین نشست تخصصی کمیته مربوطه در سالجاری در اداره کل تامین اجتماعی گیلان تشکیل گردید .

به گزارش صفیر گیلان؛به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، سومین نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل این مجموعه در سالجاری با حضور مدیرکل ، معاونین و اعضای تشکیلاتی برگزار گردید . 

علی حسین نژاد در این نشست با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل ، با تشریح اهمیت و نقش این مقوله در فضای دنیای کنونی ، اظهار داشت : توجه به مباحث امنیتی و دفاعی بمنظور کاهش و از بین بردن خطرات ، همواره در طول تاریخ و زندگی بشری وجود داشته و از قدمت زیادی برخوردار است و پدافند غیرعامل صرفاً یک واژه نوین از مفهومی کهن در زندگی انسانهاست .

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از تکنولوژی ها و امکانات دنیای امروز تحولات شگرفی را در اتخاذ تدابیر برای شناسایی نقاط آسیب و ضعفها برای جوامع فراهم آورده ، افزود : انسانها با تجربیات تاریخی و آموزه های خود در مقابله با بحرانها به نکاتی دست یافته اند که ثمره آن شکل گیری مفاهیم و واژگان جدید و مکانیزمهای علمی کاربردی در این زمینه است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه هرگونه بحران و اختلال در الگوی کاری سازمان و ارائه خدمات و تعهدات به جامعه هدف ، منجر به شکل گرفتن تنش های اجتماعی شده و حتی در سطح کشوری با امنیت ملی در تعارض است ضمن تاکید بر تاثیرگذار و حیاتی بودن نقش تامین اجتماعی در عرصه های مختلف ، خواستار تقویت بیش از پیش مکانیزمهای طراحی شده در قالب برنامه های پدافند غیرعامل گردید .

علی حسین نژاد حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی های لازم در مواجهه با بحرانها را ساده ترین تعریف پدافند غیرعامل دانسته و این امر را پروسه ای نیازمند مشارکت همگانی برشمرد و افزود : در این کار نباید صرفا به کار اداری و تشکیلاتی پرداخت بلکه باید با آموزش درست و فرهنگ سازی ، از تمام ظرفیتهای موجود بهره برد .

در این جلسه موضوعات و مباحث مختلف کاری از قبیل راهکارهای لازم بمنظور پشتیبانی از اطلاعات سیستمی بعنوان امانتی سنگین ، شناسایی گلوگاهها و آسیب شناسی نقاط ضعف در بحرانهای طبیعی و حملات سایبری و … طرح گردید .

تعیین شعب معین برای هر واحد تابعه ، معرفی رابطین کمیته های شعب ، تشکیل بانک اطلاعاتی ، تهیه چک لیست های نظارتی در زمان بحران و … از دیگر محورهای این نشست بود .