صفیر گیلان؛موارد شمول و اقلام غیرشمول کسر حق بیمه تامین اجتماعی از محل پرداختی های صورت گرفته به کارگران و بیمه شدگان در کارگاههای مشمول این قانون ، با هدف آگاهی بخشی مجدد و بیشتر در جامعه ، از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام شد .

صفیر گیلان؛روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، با اشاره به اصلاح تبصره یک ماده ۲ آئین نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق مصوب سال ۱۳۷۲ شورایعالی تامین اجتماعی ، فهرست پرداخت هایی که مشمول کسر حق بیمه نمیباشد را اعلام نمود .

در این گزارش آمده است با توجه به ضرورت رعایت عدالت و همچنین حقوق شهروندی ، بویژه صیانت از جامعه کارگری و بیمه شدگان این مجموعه و با هدف آگاهی بخشی به جامعه کارفرمایان گرانقدر ، با تاکید بر اینکه پرداخت بموقع و واقعی صورت مزد و حقوق مشمولین از تکالیف قانونی میباشد و این میزان بر اساس قوانین کار و ابلاغ کشوری نباید از حداقل دستمزد سال کمتر باشد ، تمام مزایای نقدی که تحت هر عنوان به صورت مزد، حقوق ، کارمزد ، اضافه کاری ، شب کاری ، تعطیلی کاری و یا کارآموزی به بیمه شده پرداخت می شود مشمول کسر حق بیمه است.

همچنین مزایایی از قبیل بازخرید ایام مرخصی ، کمک هزینه عائله مندی ، هزینه سفر و فوق العاده ماموریت ، عیدی ، حق شیر ، ما به التفاوت کمک هزینه مسکن و خواربار در ایام بیماری ، پاداش نهضت سواد آموزی ، خسارت اخراج و مزایای پایان کار ، پاداش افزایش تولید مشمول کسر حق بیمه نیست .

شایان ذکر است مبلغ مصوب سالانه کمک هزینه مسکن و خواربار در زمره اقلام تکلیفی بمنظور درج در لیست حق بیمه و شمول کسر حق بیمه بوده و این شاخص با بند اشاره شده بعنوان ما به التفاوت این موارد در ایام بیماری تفاوت دارد