صفیر گیللان؛رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در کشور خبر داد و گفت: در جلسه شورای عالی مسکن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی با باز پرداخت ۲۰ ساله و به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛اکبر نیکزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از برخی روستاهای شهرستان شفت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد مسکن از هیچ تلاشی برای ایجاد مسکن در کشور دریغ نمی‌کند، اظهار کرد:یکی از اهداف طرح هادی رفع مشکل مسکن جوانان به ویژه در روستاها بوده و بنیاد مسکن از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نمی‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ کاربری کشاورزی در اراضی روستایی گفت: حفظ اراضی کشاورزی و باغی همواره مورد تأکید مسوولان بوده و در این خصوص هماهنگی‌های خوبی نیز برای بازنگری طرح‌های روستاها ایجاد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در کشور خبر داد و افزود: در جلسه شورای عالی مسکن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی با باز پرداخت ۲۰ ساله و به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره مصوب شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نیکزاد با بیان اینکه سود تسهیلات اعطا شده پنج درصد است، تصریح کرد: این تسهیلات با سود پنج درصد با اقساط حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و ناهماهنگی‌های میان میان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برداشته شده است زیرا تاکید رئیس جمهور پرداخت این تسهیلات بوده است.

  • نویسنده : زلیخا صفری