در آستانه روز پرستار و در قالب طرح «سه شنبه های تکریم» ارتباط زنده تصویری وزیر ارشاد با خانواده شهیده «نرجس خانعلی زاده» نخستین شهید سلامت کشور و استان گیلان انجام شد.

به گزارش صفیر گیلان؛ صبح سه شنبه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه زالی رئیس ستاد در ارتباط زنده تصویری از منزل شهید «دکتر زارع رئیس بیمارستان بهشتی تهران» در قالب طرح «سه شنبه‌های تکریم» در آستانه روز پرستار با خانواده شهیده «نرجس خانعلی زاده» دیدار و گفتگو کرد.

فیروز فاضلی مدیرکل ارشاد گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه این شهیده نخستین شهید سلامت کشور و استان در مبارزه با کرونا بوده است، اظهار کرد: هر کاری که مردمی شود قطعاً ماندگار خواهد بود در زمینه شهادت «نرجس خانعلی زاده» نیز مردم گیلان پیگیری احوالات این خانواده در این مدت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این شهیده اهل قلم بوده و در این مدت یادداشت‌هایی از وی در رسانه‌ها منتشر شده است، افزود: در آخرین دست نوشته از این شهیده به یادگار مانده به رسالت زینب گونه خود یعنی پرستاری با نوشتن این جمله که «این نامه را بخوان اما یادت نرود که دستت را بشوری» نیز اشاره کرده است.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه شغل پرستاری و همدل بیماران بودن برای وی به یک اصل تبدیل شده بود، گفت: خانواده شهیده نرجس خانعلی زاده جزو خانواده‌های فرهیخته و ارزشمند در سطح استان گیلان محسوب می‌شوند قطعاً خداوند اجر این شهادت را به واسطه در خور بودن این خانواده به فرزندشان عنایت کرده است.