ما پروژه‌ی خاص نیمه کاره‌ای نداریم. هر پروژه ای هست در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان/سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران طی گفتگویی اختصاصی امروز با اشاره به مهمترین پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ توسط نیروی زمینی ارتش در گیلان به سرانجام رسیده است اذعان داشت: یکی از پروژه‌های مهم، بحث جاده‎های روستایی مناطق شفت بود که حدودا ۱۲۰ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است که شامل ساخت پل و آب راه‌ها بوده است.
وی ادامه داد: آبخیزداری بیش از ۶۰ هزار مترمربع که مورد استفاده مراتع کشاوری بودند نیز انجام شده است .


همچنین در تعدادی از روستاها از جمله روستای کمادول -از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن- مدرسه ساخته شده است و یک مدرسه نیز کاملا نوسازی و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است.

سرهنگ رحمانی اضافه کرد: یک پل روستایی که در بحث سیلاب‌ها خراب شده بود نیز ترمیم شده و مورد استفاده مردم قرار گرفته است.
همچنین احداث جاده ای تقریبا ۳۰ کیلومتری  با هزینه ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده که این جاده تعریض شده و در مرحله  لوله گذاری قرار دارد. آبراهه‌های آن در حال تکمیل است که انشالله تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی درباره پروژه هایی که از سال گذشته تاکنون در حال انجامند تصریح کرد:
ما پروژه‌ی خاص نیمه کاره‌ای نداریم. هر پروژه ای هست در حال انجام است. به طور مثال در چند ماه گذشته پروژه آبرسانی روستای آبرود و کنده سر مورد بهره برداری قرار گرفت که این پروژه در  سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و البته پروژه بسیار موفقی بود.

وی افزود: در نقاط دیگر نیز در حال انجام کار هستیم، پروژه های بسیاری از قبیل ساخت مدارس، پروژه های ورزشی و اماکن فرهنگی را در دست اجرا داریم .

سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعهداتی که انجام داده است توانسته به اهداف خود برسد. این وظیفه ذاتی مجموعه نیروی زمینی نیست ولی در کنار آن فرمایشات است که شعار« ارتش فدای ملت» را تحت پوشش قرار داده و آنچه را که ارتش قول داده است انجام می دهد.

وی با اشاره به بازسازی و تجهیز یک مدرسه در روستای کمادول افزود: در این روستا بخشی از یک مدرسه را کاملا ساختیم و بخشی دیگر را تجهیز کردیم . تجیهز و بازسازی کامل مدرسه شامل دیوارگذاری، محوطه‌سازی ظرف یک‌ماه انجام گرفت و در حال حاضر آماده شده و دانش آموزان از آن استفاده می کنند و چند روز دیگر افتتاح خواهد شد.
سرهنگ رحمانی ادامه داد: همچنین ساخت یک پل در کمادول، ضرورت ویژه ای داشت که بخشی از آن انجام شده و در حال استفاده است و بخش دیگر آن نیز در حال ترمیم و بازسازی است.

وی در پایان افزود: ساخت جاده لات آبرود به طول ۳۰ کیلومتر نیز جزو اولویت های ما است که بررسی های لازم در این زمینه انجام شده و زیرسازی و تعریض آن آغاز شده است. در حال حاضر لوله گذاری و پل زنی آبراهی در حال انجام است تا برای آسفالت نهایی آماده شود.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری