به گزارش صفیرگیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مراسم افتتاح طرح نوسازی و تعویض ایستگاه CGS نیروگاه گازی لوشان ضمن ابراز خرسندی از تکمیل این پروژه، از همراهی و همکاری شایسته مسئولین شهرستان رودبار و مدیریت نیروگاه شهید بهشتی لوشان تقدیر و تشکر نمود. وی اظهار داشت: نیروگاه شهید بهشتی لوشان یکی از […]

به گزارش صفیرگیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مراسم افتتاح طرح نوسازی و تعویض ایستگاه CGS نیروگاه گازی لوشان ضمن ابراز خرسندی از تکمیل این پروژه، از همراهی و همکاری شایسته مسئولین شهرستان رودبار و مدیریت نیروگاه شهید بهشتی لوشان تقدیر و تشکر نمود.

وی اظهار داشت: نیروگاه شهید بهشتی لوشان یکی از نیروگاه های قدیمی کشور می باشد که در دهه پنجاه شمسی تاسیس شد و به جهت مجاورت با خط انتقال گاز به شوروی سابق جز اولین نیروگاه های برخوردار از گاز در سطح کشور لقب گرفت.

مهندس اکبر ادامه داد: به علت قدمت بالا و فرسودگی زیاد ایستگاه CGS این نیروگاه، تعمیرات آن بسیار پرهزینه بود و به همین علت از چند سال گذشته برنامه نوسازی و تعویض این ایستگاه در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان نمود: این طرح به نوعی یک پروژه کیفی است که در آینده سبب صرفه جویی اقتصادی برای شرکت گاز خواهد شد و بحمدالله با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، باز هم توانستیم این عملیات را به انجام برسانیم.

وی در خصوص مصرف گاز نیروگاه شهید بهشتی لوشان اظهار نمود: این نیروگاه یکی از مشترکین پرمصرف شرکت گاز با حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در سال بوده که در شش ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف نموده است.

مهندس اکبر در ادامه با بیان اینکه در استان گیلان به طور سالانه به طور متوسط بیش از ۶ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می شود گفت: در صورت نبود گاز، باید معادل آن یعنی ۶ میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف می شد که ضررهای اقتصادی و زیست محیطی شدیدی را به کشور وارد می کرد، ولی خوشبختانه با گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان و کشور، دولت توانسته است سوخت مایع را به کشورهای دیگر صادر نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص وضعیت گازرسانی در شهرستان رودبار اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۲ درصد بهره مندی گاز روستایی رودبار در پایین ترین سطح استان یعنی ۲۲ درصد قرار داشت که بحمدالله این آمار هم اکنون به بالای نود و دو درصد رسیده است و با گازرسانی به ۲ روستای دیگر در این شهرستان در صد بهره مندی گاز روستایی رودبار به بالای ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی افزود: دوازده روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر با جمعیت ۶۰۰ خانوار در شهرستان رودبار باقیمانده که هزینه گازرسانی به آن ۳۰ میلیون تومان به ازای هر خانوار می باشد.

مهندس اکبر در خاتمه با اشاره به راه اندازی طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری اظهار داشت: کلیه مشترکین خانگی و تجاری دارای موتورخانه می توانند در این طرح ثبت نامه نمایند و با اجرای این طرح ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت، فشار کمتری به اقتصاد خانوار وارد خواهد شد.

همچنین در این مراسم آقای گودرزوند چگینی نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با تشکر از خدمات شرکت گاز ابراز امیدواری نمود تا روند گازرسانی به روستاهای باقیمانده همانند گذشته با سرعت ادامه یابد.

وی اظهار داشت: شهرستان رودبار علیرغم داشتن منابع و ذخایر، یک شهرستان محروم است و برای حل این مسئله، توجه و پیگیری هرچه بیشتر مسئولین ضروری می باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما با همدلی و وحدت توانسته ایم در مقابل تحریم ها مقاومت نماییم و با اصلاح مدیریت و تلاش مضاعف می توانیم مشکلات تحریم را به حداقل برسانیم.