فرماندار صومعه سرا در پایان باتاکید براینکه پروژه‌های ملی این شهرستان نیازمند توجه هستند خاطرنشان کرد:پروژه های نیازمند نگاه ملی درصومعه سرا احصاء شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان از صومعه سرا؛سید جلال سید محمدی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزارشد اظهار داشت:طی بازدید از رودخانه های این روستاها و درخواست از امور آب استان ۵ میلیارد تومان جهت دیواره سازی این رودخانه ها اختصاص یافت.

وی افزود:همچنین با این اعتبار عملیات دیواره سازی رودخانه بازار ضیابر پشت مسجد و اباتربه مناقصه گذاشته شده که طی چند روز آینده آغاز می شود همچنین با پیگیری انجام شده ایجاد دیواره سنگ وزنی در رودخانه راجیر نیز در دستور کار قرار گرفته که بزودی اجرا می شود.

سید محمدی اضافه کرد:این اعتبار با پیگیری وتلاش مستمر دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا جذب و خارج از اعتبارات شهرستان و استانی است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان با چهار نقطه حادثه خیز با بحران مواجه هستیم اظهارکرد: خطر تخریب دیواره رودخانه در این چهار نقطه و همچنین احتمال خسارت به اماکن مسکونی و تجاری مردم وابنیه های عمومی در زمان بارندگی ها  وجود داشت.

سید محمدی اضافه کرد:این چهار نقطه دیواره سازی رودخانه خالکایی در محدوده روستای راجیر، دیواره سازی رودخانه پلنگ ور درمسیر عبور و مرور مردم در روستاهای اباتر به کوده و دیواره سازی رودخانه مرغک در محدوده روستای ضیابر را شامل می شود.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اشاره به لایروبی مستمر رودخانه های این شهرستان یادآورشد:طی دوسال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های صومعه سرا لایروبی شد که این اقدام منجربه کاهش وقوع سیلاب و خسارت به مردم و ابنیه های عمومی شد.

سید محمدی خاطرنشان کرد:خوشبختانه با این اقدام به رغم بارندگی و وقوع سیلاب چند روز گذشته در چند شهرستان غرب گیلان هیچ گونه حادثه ای در سطح شهرستان صومعه سرا رخ نداد.

وی با اعلام اینکه لایروبی اساسی رودخانه های صومعه سرا نیازمند ۵۵ میلیارد تومان اعتبار است تاکید کرد: در شرایط کنونی تامین این مبلغ امکان پذیر نیست وبه همین دلیل ناگزیریم که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تهاتر امنیت اجتماعی و روانی را برای مردم و شهروندان فراهم کنیم.

فرماندار صومعه سرا در پایان باتاکید براینکه پروژه‌های ملی این شهرستان نیازمند توجه هستند خاطرنشان کرد: احصاء،هماهنگی، انسجام ووحدت عمل می تواند نقش موثری در عملیاتی شدن این پروژه هاداشته باشد تا مردم بازخورد آن را در حوزه‌های مختلف احساس کنند.