صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفری که چند روزی از انتصابش به عنوان فرماندهی ناحیه فومن نگذشته بود در کمتر از ۷۲ ساعت توسط گروه های جهادی و حوزه گوراب پس با ساخت پل جدید دل پیرزن گوراب پسی را شاد کرد تا ازین پس با آرامش و امنیت به خانه خود بازگردد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن ؛️ پل عابر پیاده مادر در مسیر دسترسی به گلزار ، آرمانستان و بازار گوراب پس به همت گروه جهادی حوزه شهید باهنر و دهیاری گوراب پس با دستان پدر شهیدان تسلیمی  و با حضور اهالی و مادران روستا افتتاح شد.
فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه  پلی که امروز در این روستا  افتتاح شد عرض پل ۱.۵ متر و طول آن نیز به اندازه رودخانه آن منطقه است و به نام  «پل مادر» نامگذاری شده است و این پل عابر پیاده با اعتبار ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و طی ۷۲ ساعت بصورت جهادی ساخته شد .

سالها بود که مردم روستای گوراب‌پس شهرستان فومن از خرابی پل چوبی این روستا که محل تردد آنها به شهر بود گلایه داشتند و اخیرا نیز انتشار کلیپی از این پل و شکایت پیرزن ساکن روستا توجهات را به سوی این موضوع معطوف کرد و انتشار کلیپ در فضای مجازی باعث شد تا فرمانده جدید سپاه فومن سرهنگ جعفری که هنوز مدتی زیادی از معارفه ایشان در شهرستان نمی گذرد  به دلیل تعلل مسئولین اجرایی این شهرستان به این موضوع  ورود کند.

 

سرهنگ محسن جعفری در حاشیه بهره برداری از پل با اشاره به انتشار کلیپی از یکی روستاهای شهرستان فومن گفت: پس از دیدن این کلیپ، به روستای گواب پس رفتیم و از نزدیک وضعیت ساکنان این روستا و آن پل چوبی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که عده‌ای از وزارت راه نیز پیش از ما به روستا آمده بودند اما متولی کار را بنیاد مسکن معرفی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به تعلل دولتی‌ها در ترمیم و ساخت این پل چوبی بیان داشت: معتقدم که نباید پس از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب، همچنان درگیر بروکراسی‌های اداری باشیم لذا تاکید کردم که روند ساخت پل باید از صبح زود آغاز شود و اگر دولتی‌ها تعلل و اهمال کنند سپاه وارد کار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پل چوبی نزدیکترین و بهترین مسیر برای رفت و آمد اهالی روستا با شهر بود و از این جهت برای ساکنان منطقه اهمیت داشت افزود: طبق گفته اهالی روستا تاکنون بسیاری از افراد به ویژه کودکان به دلیل ناامن بودن این پل دچار مخاطراتی شده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه قدمت پل قدیمی این منطقه بسیار بالاست و جای تاسف دارد که تاکنون مسئولان شهرستان فومن درباره آن تعلل کرده‌اند گفت: پس از طی مراحل اداری در کمترین زمان ممکن، روند ساخت پل را آغاز کردیم و طی ۳ شبانه روز این پل آماده شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مشارکت کننده در روند ساخت این پل از جمله گروه‌های جهادی فومن بدون دریافت یک ریال پول پای کار آمدند گفت: این مشارکت باعث شد که هزینه ساخت پل بسیار کمتر از مبلغ رایج شود.

جعفری با اشاره به اینکه ورود سپاه به چنین اموری نباید باعث آن شود مسئولین دولتی که بودجه در اختیار دارند از مسئولیت خود شانه خالی کنند بیان کرد: سپاه و بسیج آمادگی کمک به مسئولین را دارند و هر جایی که ناکارآمدی ببینیم ورود می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید

مردم گوراپس برای عبور از پل چوبی شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند/مسئولانی که بیش از یک قرن فریادها را شنیدند ولی پشت سرشان را نگاه نکردند