صفیر گیلان،مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان، با تبیین نقش و جایگاه بیمه های اجتماعی در ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی، ترویج و اشاعه این مهم در هر کشور را به منزله الگویی از آینده نگری و زیربنایی در مفاهیم توسعه قلمداد نمود.

به گزارش صفیر گیلان؛ علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان  با بیان اینکه تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای از ماموریت های اصلی سازمان تامین اجتماعی و در زمره اولین مواد قانون این مجموعه تلقی میگردد، اظهار داشت: تلاش برای اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی به منزله یکی از شاخص های توسعه در هر کشور برای تسری در اقشار و گروه های مختلف از اهداف و برنامه های مصوب و نمادی از حرکت در مسیر بالندگی و رشد اجتماعی محسوب می گردد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط مناسب و مطمئن در مقابل نگرانی از آینده با شکل گیری امنیت خاطر و آرامش روانی و برخورداری از پوشش های متنوع بیمه ای ، یکی از موارد ایجاد مطلوبیت برای افراد هر جامعه تلقی میگردد، افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین مجموعه بیمه گر اجتماعی کشور در این عرصه نقشی پر رنگ عهده دار بوده و نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش خدمات و تعهدات آن میباشند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ویژگی های منحصر به فردی در این سازمان وجود دارد که آن را بی نظیر و یا حداقل کم نظیر می نماید.

علی حسین نژاد دامنه متنوع تعهدات و خدمات از قبل تولد تا پس از مرگ را نمونه ای قابل توجه در این زمینه برشمرد و افزود: تاثیرگذاری و تاثیر پذیری مستقیم بر عرصه های اجتماعی اقتصادی کشور و گره خوردن با معیشت و آینده ی بخش قابل توجهی از جامعه، نیز یکی دیگر از ویژگی های بارز بیمه تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین این سازمان نیز با مشتریان و مراجعین سایر دستگاهها متفاوتند افزود : بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در واقع شرکای اجتماعی سازمان قلمداد گردیده و نقشی مستقیم دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمامی کشورهای توسعه یافته، توجه به مقوله عدالت اجتماعی و بیمه های اجتماعی بعنوان مقدمه ای برای شکل گیری رفاه و رضایت عمومی و زیرساختی برای توسعه در زمره ابزارهای اساسی محسوب میشود خاطر نشان کرد که این مهم حتی در زمان انتخابات و شعار های تبلیغاتی کاندیداها در تمام کشورهای مترقی ملموس میباشد.

علی حسین نژاد تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای را نمادی از توسعه و فرهنگ بالای یک جامعه دانسته و از آن به منزله اهرمی برای کاهش دغدغه های ناشی از نگرانی برای آینده و مکانیزمی مطمئن برای امنیت خاطر و آرامش روانی نیروهای شاغل و کارآفرینان یاد نمود.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر امکان استفاده از پوشش های بیمه ای برای اقشار گوناگون فراهم گردیده است، تمهیدات فراهم شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir را فرصتی مناسب برای انعقاد قرارداد های بیمه ای در گروه مشاغل آزاد و بیمه اختیاری بدون مراجعه حضوری برشمرد.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری