به گزارش صفیر گیلان؛قربانعلی محمدپور :برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌ های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود. به گزارش  صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان قربانعلی  محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن تبریک به مناسبت در پیش […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛قربانعلی محمدپور :برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌ های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود.
به گزارش  صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان قربانعلی  محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن تبریک به مناسبت در پیش رو بودن هفته پژوهش گفت  :پژوهش با  ایجاد بنیان های توسعه متوازن و پایدار در زمینه‌ های مختلف اقتصادی اجتماعی و … و بالا بردن قدرت رقابت باعث شکوفایی کشور میگردد. توسعه علم و فناوری نقش محوری دارد. علم و فناوری نیز محصول فعالیت‌ های پژوهشی است. رشد روزافزون علم و دانش و افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها موجب ظهور فناوری‌های جدید شده است. به گونه ای که همواره رابطه مستقیمی بین حجم اطلاعات علمی و پیشرفت فناوری‌ها از یک سو و ایجاد رفاه و امنیت ملی از سوی دیگر وجود دار
د.
محمدپور افزود برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌ های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود و به همین جهت است که همواره می‌ توان میان کم و کیف عملکرد پژوهشی در هر جامعه و میزان توسعه یافتگی آن جامعـه رابطه مستقیمی برقرار کرد. به گونه ‌ای که می ‌توان ادعا کرد که بدون آن هیچ کشوری قادر به شناسایی و حل مشکلات موجود و طرح استراتژی در جهت توسعه و پیشرفت نخواهد بود.
وی تصریح کرد استان گیلان نیز با توجه به اهمیت بسزایی که در کشور داشته وهمواره مصائب زیادی را در حوزه های مختلف تجربه نموده از این قاعده مستثنی نبوده وباید برای حل مشکلات خود از پژوهش کاربردی بهره مند شود.
وی گفت  پژوهش باید تمامی محورهای توسعه را در بر گرفته وبا ایجاد یک برنامه هدفمند نقشه راه فعالیت را ترسیم نماید .

پژوهش در برنامه های اجرایی آنقدر باید پررنگ باشد که  برای احاد ملت ملموس ونقش آنرا در همه مناسبات اقتصادی ، اجتماعی ، رفاهی زندگی خود حس نمایند .

پژوهش مثمر ثمر خواهد بود به شرط آنکه در راستای حل مشکلات ، برنامه سازی اقتصادی وتجاری در نهایت تولید ثروت با رعایت اصول وحفظ حداکثری منابع صورت پذیرد.
محمدپور در پایان تاکید داشت  محیط زیست در طی سالیان متوالی برای کاهش اثرات منفی وهمچنین ایجاد راندمان مناسب در فعالیت ها از پژوهش بهره مند شده و همواره از فعالیت های زیست محیطی پژوهش محور حمایت می نماید . اعتقاد راسخ این مجموعه بر این  اصل استوار است اشتغال ، کار آفرینی ، اقتصاد سالم ، حفظ منایع و در نهایت توسعه پایدار استان باید با محوریت پژوهش به انجام رسد واقدامات اجرایی همه حوزه ها والویت بندی آنها بر پایه دانش مبتنی بر پژوهش صورت پذیرد.