مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه ۶۳ کیلوولت رشت شمالی- پوشش- مقدم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، محمود دشت بزرگ صبح چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی و جزو ۱۸۰ اقدام عملیاتی تدوین شده وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار سال آتی است، اظهار کرد: پروژه جایگزینی هادی پرظرفیت هوایی ۶۳ کیلوولت خط رشت شمالی-پوشش-مقدم به طول ۱۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا می‌باشد.

دشت بزرگ در خصوص اهمیت این پروژه گفت: در این پروژه بدون احداث دکل و با تعویض و تقویت سیم‌های هادی و یراق آلات معیوب، ظرفیت انتقال خط به نحو چشمگیری ارتقا داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با نگاه به حفظ محیط زیست اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و با توجه به طبیعت بسیار زیبای استان، این پروژه دوستدار محیط زیست بوده و به نوعی پروژه پاک محسوب می‌شود و آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اجرای پروژه‌ها با نگاه به حفظ منافع مردم، افزود: تلاش می‌شود که تا حد ممکن از احداث پروژه در بخش خط اجتناب شود و با تعویض سیم‌ها، ظرفیت انتقال خط افزایش داده شود. در این صورت بدون ایجاد حریم جدید، منافع هم استانی‌های عزیز نیز تأمین می‌شود و زیانی به آنها وارد نخواهد شد.

گفتنی است، برای این پروژه اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.