صفیر گیلان،پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت غرب رشت با هدف تعدیل بار پستهای انتقال مجاور و تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اعلام این مطلب گفت: این پست با اتصالات خطوط ارتباطی ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در صورت تامین به موقع نقدینگی قبل از پیک تابستان ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه از نظر مقدار سرمایه گذاری بزرگترین پروژه شرکت می باشد، افزود: عملیات احداث این پست در زمینی به وسعت ۱۵ هزار و۲۵۰ متر مربع با ظرفیت ۲۰۰*۲ مگاولت آمپر که قابلیت افزایش تا ۲۰۰*۳ مگاولت آمپر را دارد انجام می شود.
داراب زاده با بیان اینکه این پروژه ۶۴٫۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،گفت: این پست با ۱۲ فیدر خروجی ۶۳ کیلوولت که قابلیت افزایش تا ۱۸ فیدر خروجی را دارد و با سیستم عایقی GIS و سیستم کنترل DCS، به منظور تعدیل بار پست های انتقال مجاور و تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان احداث خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: این پروژه زیربنایی و ملی از مهمترین پروژه های استان می باشد و از نظر فنی احداث این پست برای کلان شهر رشت بسیار حیاتی و ضروری است و نقش بسزایی در پایداری برق این شهرستان و تامین برق مشترکان محترم این منطقه دارد.
شایان ذکر است که در زمین پست مذکور در بخش توسعه، احداث یک پست ۶۳/۲۰ کیلوولت با ظرفیت ۴۰*۲ مگاولت آمپر و با ۱۲ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت نیز پیش بینی شده است.
گفتنی است که دو ترانس ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلو,لت این پست در مجموع به ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر خریداری شده و در حال حمل به محل پست می باشد.