رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن:

پیش بینی اعتبار ۲ دومیلیارد۸۴۰ میلیون تومان برای احداث سرشاخه گیر در فومن/اعتباراتی که سیل با خود به شهرستان همجوار برد

  پرینت
پیش بینی اعتبار ۲ دومیلیارد۸۴۰ میلیون تومان برای احداث سرشاخه گیر در فومن/اعتباراتی که سیل  با خود به شهرستان همجوار برد
شناسه خبر : 43707 | تاریخ انتشار : 14 اسفند 1399 - 18:27 | 539 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

‌برای احداث سرشاخه گیر در رودخانه های فومن حدود ۲ دومیلیارد۸۴۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده بود که به دلایلی به شهرستان نرسید و به شهرستان همجوار تعلق گرفت..

اختصاصی/صفیر گیلان؛علی داودی در گفتگو با خبرنگار این با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها شعار امسال هفته منابع طبیعی را «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» اعلام کرد گفت:شهرستان فومن نیز در حوزه جنگل های هیرکانی است و این جنگل با قدمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید.

وی افزود: از جنگل های هیرکانی به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود و در آن زمان بیشتر مناطق معتدل شمالی کره زمین را اینگونه جنگل‌ها پوشانده بودند در عصر یخبندان، کواترنری این جنگل‌ها کوچکتر شدند اما با پایان عصر یخبندان دوباره گسترش یافتند و امروز شهرستان فومن ۶۷ هزار هکتار دارای اراضی ملی است که ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۱۲ هزار اراضی مرتعی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای ماده واحد و بند ۳۴ تعیین تکلیف اراضی سعی بر آن داشتیم که مالکیت افراد را به رسمیت بشناسیم، گفت: ۶۷ هزار از اراضی ملی فومن در حال نقشه برداری کاداستر هستند  که تا امروز ۴۷ هزار هکتار تا اکنون نقشه برداری  انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبیزداری فومن ماکلوان با وجود شهر بودن دارای ۳۰۰ هکتار اراضی ملی بود که ما با واگذاری اراضی ملی طی ماده ۱۰ قانون زمین های شهری این مشکل را برای آن شهر برطرف خواهیم کرد.

داودی در بحث خدمات ما پاسخگویی استعلام را بدون مانع داشتیم و پاسخ استعلام با تکریم ارباب رجوع و ما از طریق سامان درخواست را دریافت و پاسخ  ۲۲۷۶ مورد پاسخ استعلام سامانه  را داریم.

علی داودی با تصریح براینکه در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ حدود ۶۴۸ هکتار اراضی تصرف شده با ۱۰۱ مورد آزاد سازی  داشتیم گفت: فومن به دلیل همسایگی با برخی از شهرستان ها و استان ها از جمله رشت،شفت،صومعه سرا،ماسال و ….زنجان و اردبیل تردد چوب های قاچاق زیادی را به خود اختصاص داده که تا اکنون ۶۳ مترمکعب چوب قاچاق کشف شده است.

این مسئول از کشف ۵۶ استر هیزم و توقیف ۶۷ خودرو در طی یکسال اخیر خبرداد و گفت:با وجود کارخانه نئوپان و ایستگاه حفاظتی سالانه بالغ بر ۶۳ متر مکعب کشفیات ما در حوزه چوب می باشد که نگران کننده است.

علی داودی با اشاره به اینکه ۶۰تا ۷۰ درصد اراضی در تصرف سنواتی افراد است تا امروز ۲۶۲ مورد تشکیل پرونده رسیدگی در حوزه منابع طبیعی داشته ایم،  که  ۱۵۶ پرونده ففره پرونده نیز در خصوص اثبات مالکیت تشکیل شده و در بحث خدمات به پیمانکاران باغی در طول یکسالی ۸۲۲۴ متر بوده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان فومن با تصریح براینکه ۴۶۳ دامدار پروانه دار در فومن فعالیت دارند، اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ پروانه های دامداری مرتعی سابق باطل و دفترچه های جدید تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ طرح تفرجگاهی در فومن داریم، ادامه داد: این تفرجگاهها رها شده بود و یک از سیاست  مهم دولت این  بوده که
۴۰۱ هکتار زراعت چوب که تقریبا ۹۶۰ متر مکعب نیاز چوبی منطقه را تامین می کند را در برنامه داشته است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن با تاکید براینکه ماسوله رودخان، قلعه رودخان و آلیان سه حوزه مهم آبخیزداری در منطقه فومنات هستند، افزود: از اقدامات ما اینکه نگاه منابع طبیعی را از دستگاه حاکمیتی  بیرون و با مشارکت مردمی و اسلاح ساختاری ایجاد و خدمات ارائه دادیم.

علی داودی با تاکید براینکه در یکسال اخیر با توجه به معضلات سد سر شاخه گیر با اعتبار ۲ دومیلیارد۸۴۰ میلیون که به شهرستان فومن تعلق داشت به شهرستان همجوار(صومعه سرا) رسید افزود: از سال ۷۰ تا اکنون ۷ پروژه مختلف آبخیزداری داری با اعتبار بیش از ۵ میلیارد تومان اجرا شده است و.

وی افزود:امسال ۲۲ هزار نهال جنگلی را برای ترویج جنگل کاری در منطقه ایلات زمین در منطقه ماسوله داشتیم که
یکی از کارهای بزرگ منابع طبیعی پروژه آبخیزداری بود که با نهاد کاری و بذر باشی دیوار حائل و خوشه چین و چپر کاری …اقدام به حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی نموده است.

این مسئول با تاکید براینکه بمناسبت هفته منابع طبیعی طرح هایی مانند نهال کاری  در دانشگاه آزاد فومن با حضور مسئولان، حضور در نماز و توزیع نهال رایگان در یین نمازگزاران، دیدار با مسئولان ارشد شهرستان، دعوت از ۱۷ گروه های مردم نهاد و تقدیر از آن ها، گلباران مزار شهدا،مانور مشترک خودرویی با محیط زیست و…  از جمله برنامه این هفته  است.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.