فرماندار فومن پل ورودی شهرستان و پلهای تخریب شده را قصه پرغصه خواند و گفت: امروز پلهای تخریب شده ما هیچ کدام به بهره برداری نرسیده و پل کلفت پیمانکار کار را رها کرده است .

اختصاصی/صفیر گیلان؛ امروز شنبه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، با حضور فرماندار و نماینده شهرستان و مسئولان ۱۲ اداره کل استان گیلان از جمله مدیرعامل شرکت برق، مدیران کل راهداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، ثبت اسناد و املاک، آب منطقه ای و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات شهرستان فومن اعلام، بررسی و درخصوص رفع آن ها تصمیم گیری شد.

عدم لایروبی آببندانها

موسی فکور با اشاره به این که در حوزه لاینینگ، سهم اندکی برای شهرستان پیش بینی شده، خواستار این شد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبار ویژه ای برای فومن درنظر گرفته شود.
فرماندار شهرستان فومن ضمن بیان این که آب بندان ها به اندازی کافی لایروبی نشده و دو سوم آن ها همچنان بدون لایروبی مانده است، تاکید کرد: آب بندان های اجاره ای اداره جهاد با اولویت بهره برداری کشاورزی باشد زیرا برخی موجران در فصل کشاورزی با شهرستان همکاری کافی نمی کنند.

تعدد مدیریت در حوزه آبیاری فومنات مشکل ساز شده است

فرماندار فومن، ساماندهی آب بندان ها، ساخت سردهنه ها، مدیریت آبیاری، دیواره گذاری و گابیون بندی در حاشیه رودخانه ها را مطرح کرد و افزود: تعدد مدیران در حوزه آبیاری فومنات موجب شده، هر برنامه ای نیازمند هماهنگی بین چند نفر شود و در عمل، در بحث آبیاری در شهرستان با چهار مدیر سروکار داریم.

وی با اشاره به مشکلات رخ داده در بخش خوراک دام، خواستار توجه بیشتر جهاد استان به تامین این نهاده ها با شرایط بهتری شد.

پیمانکار پل کلفت کار را رها کرد

فرماندار فومن پل ورودی شهرستان و پلهای تخریب شده را قصه پرغصه خواند و گفت: امروز پلهای تخریب شده ما هیچ کدام به بهره برداری نرسیده و پل کلفت پیمانکار کار را رها کرده است .

فکور با اشاره به مشکل آسفالت راه های روستایی که درد مشترک تمام مردم شهرستان است، ضمن اشاره به پیگیری های مسئولین شهرستان در تهران که با دعوت از مسئولان سازمان راهداری و حضور ایشان در شهرستان همراه شد، خواستار اهتمام راهداری و حمل و نقل جاده ای درخصوص ساخت پل های چهارگانه تخریب شده توسط سیلاب سال ۹۷ شد.

وی افزود: پل های سیدآباد و خسروآباد و قلعه رودخان  با اهتمام متولیان به نتیجه خواهند رسید. همچنین شش پل آب نما در فومن وجود دارد که نیاز به توجه به مخاطرات آن ها به ویژه در زمان بارندگی است.

از سوی دیگر، پایه های تعدادی از پل های روستایی در مسیر ماسوله  از جمله در روستاهای چپول و زردلجه در حال تخریب است و ضرورت دارد نسبت به مرمت و بازسازی آن ها اقدام شود.

استانداردهای بر باد رفته  حریم راه روستایی شهرستان

فرماندار فومن، حریم راه ها در برخی نقاط شهرستان  از جمله در روستای کرد آباد و للکام و رودبارچیره که متغیر  و یا بر باد رفته می باشد و مشکلاتی به وجود آورده و ضرورت دارد کل حریم در یک مسیر واحد، به یک اندازه باشد گفت: در این مسیر حربیم جاده در برخی مناطق ۱۷/۵ و جای دیگر ۲۷ متر مربع است.

وی افزود: جاده گوراب پس به کلفت، به سبب سیلاب قبلی مسدود است و باید با برنامه ریزی بازگشایی شود تا مشکلات بیشتر اهالی این روستا را آزار ندهد.

فرماندار فومن با بیان این که شاخص های برخورداری شهرستان به ویژه در بخش آسفالت واقعی نیست، خواستار تجدیدنظر در شاخص های فومن در سطح ملی و استانی شد.

رسیدگی به مشکلات دامداران “ان دره ” توسط منابع طبیعی

در بخش منابع طبیعی، فکور ضمن تاکید بر لزوم افزایش هماهنگی ها به منظور انجام امور ساخت و ساز و امور حریم و محدوده اراضی، خواستار تسریع در امور اداری و فرآیند صدور مجوزها شد و اظهار امیدواری کرد که ضمن تسریع در بحث تبادل ها، مساله استعلام ها مشروط به سند نشود.

فکور بهره مند نشدن مردم از مزایای مورد انتظار ماده ۴ را مورد اشاره قرار داد و انتقاد کرد: ضرورت دارد وعده های داده شده به مردم در زمینه اراضی منابع طبیعی، تحقق یابد.

فرماندار شهرستان با اشاره به مشکلات عدیده دامداران در اراضی ییلاقی ان‌دره، خواستار رسیدگی قانونی و حفاظت از منافع و حقوق قانونی استان و دامداران محلی گیلانی در برابر مشکلات ایجاد شده از سوی عوامل خارج از استان شد.

فکور درخصوص راه های عشایری به ویژه گیلوندرود و همچنین بحث ماده ۱۰ در ماکلوان نیز بر لزوم همکاری دستگاه ها جهت رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد.

تقدیر از شرکت توزیع برق

فرماندار شهرستان با اشاره به رضایت نسبی از خدمات ارائه شده  توسط شرکت توزیع برق گیلان، افزایش خدمات شرکت برق به مردم از حیث نصب ترانس و کابل های خودنگهدار را به نسبت سنوات گذشته مورد توجه قرار داد.

صدور سند مالکیت روستائیان فومن در صومعه سرا

فرماندار فومن از مشکلات ثبتی در برخی مناطق از جمله منطقه آلیانات گفت:چرا روستائیان این منطقه باید کارهای ثبتی خود را در صومعه سرا انجام دهند.

در بخش بنیاد مسکن، فرماندار فومن ضمن تاکید بر تسریع در بازبینی طرح های هادی، خواستار رفع مشکلات ایجاد شده برای روستاهایی شد که طرح هادی آن ها مدت زیادی است بازبینی نشده و مردم به منظور تعیین تکلیف اراضی خود در انتظار انجام بازبینی هستند.

فکور با تشکر از پیگیری های انجام شده از سوی نماینده شهرستان به ویژه دعوت از وزیر ورزش و جوانان به فومن که منجر به وعده های امیدبخشی درخصوص زمین ورزشگاه نیمه کاره انقلاب شد، با اشاره به اقدامات خوبی که در ورزشگاه دیگر شهرستان یعنی آزادی انجام شده، خواستار تسریع در تکمیل سالن ورزشی نیمه کاره ماکلوان و احداث سکوی تماشاچی در سالن های ورزشی شهرستان شد.

۱۹ روستای شهرستان مورد اشاره فرماندار فومن قرار گرفت و خواستار همکاری جهت رفع مشکلات مربوط به فعالیت افراد در این مناطق شد و افزود: مردم از دستگاه های دولتی انتظار کمک و ارائه راهکار دارند.

واگذاری شهر ماکلوان نیازمند سرعت بیشتری است

فکور با اشاره به الزامات مربوط به مسکن مهر، مسکن ملی و ماده ۱۰ در ماکلوان، اظهار کرد: انتطار داریم مشکلات شهرستان در مراجع استانی با نگاه معاضدت و همکاری بررسی و راهکارهای مناسبی جهت رفع مشکلات مردم پیشنهاد شود.

وی در پایان گفت: بحث واگذاری در شهر ماکلوان نیازمند سرعت بیشتری است تا مردم  منطقه از بلاتکلیفی بیرون و توسعه شهری رقم بخورد..

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری