صفیر گیلان؛ آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس به میزبانی شهرستان فومن در پارک شهر برگزار خواهد شد.

اختصاصی/صفیرگیلان؛موسی فکور فرماندار فومن در نشست رسانه ای با محوریت شهید گمنان  به وقایعی که اخیرا در کشور اتفاق افتاد اشاره و افزود؛ آنچه اتفاق می افتد وقایعی است که از صدر اسلام بوده و ما باید درس ولایت پذیری بگیریم از این وقایع  ارزش‌های اسلام و انقلاب را برای جوانان نسل حاضر جامعه تبیین کنیم.

 

فکور تصریح کرد؛دشمن تلاش می کند انحراف ایجاد و باور جوانان را تضعیف و مدتهاست که روی آن این موضوع  سرمایه گذاری کرده است.

وی هم پیمانی دشمن را را حاصل برنامه ریزی منسجم دشمن را در طولانی مدت خواند و گفت؛ دشمن اطمینان داشت که کار تمام است ولی آگاهی و بصیرت مانع رسیدن  دشمن به اهداف شد.

فرماندار فومن این جلسه را میزبانی از یک عزیز و یک میهمانی که جان خود را داد و سالها  دور از کشورش بود و به میهمانی فومن و فومنی ها می آید خواند و گفت؛تلاش کنیم تا میزبانی را  بسان پدر و مادر و خواهر و برادر  این شهید  به نمایش بگذاریم.

وی خواستار شد تا اصحاب رسانه و مردم شهرستان همت کنند و جای خانواده را برای این شهید پر کنند.

فرماندار فومن عزت مندی ما را حاصل خون شهدا خواند و گفت؛ در راستای شعار استقلال و آزادی و پایداری شهدا بر همان حرف و شعار هستیم و ایران با استقلال و آزادی نظام جمهوری را در دنیا نشان و پرچم اسلام را  برافراشته است.

 

فکور علت تدفین شهید گمنام در پارک شهر فومن  را به خواسته بنیاد حفظ آثار و ارزش‌ها ی دفاع مقدس خواند و گفت؛شهیدان زنده هستند و آرمان شهدا هرگز نمی مبرد و جایی که شهید تدفین است گلزار شهداست و شهید  به هر  مکان عزت و ابرو می دهد.

فکور با بیان اینکه شهید به پارک شهر فومن معنویت و عزت خواهد داد وابن مکان بعد از این اتفاق  مکان فرهنگی جدید به شهرستان فرهنگ دوست و فرهنگ پرور اضافه  خواهد کرد.

وی فضای تدفین شهید گمنام در پارک شهر را یک جریان سازی  فرهنگی خواند و گفت؛ما نمی خواهیم پارک شهر به یک فضای عزاداری تبدیل شود.

وی افزود؛ امروز ما نتوانستیم حسینیه ها را به خوبی مدیریت کنیم و متاسفانه امروز مردم از مساجد دور شده اند که باید برای این فضا  برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود؛ پارک شهر متبرکه به نور شهدا خواهد شد و استفاده از ابزار پارک در کنار بازی و شادی خانواده  با حضور  شهدا معنویت را به همراه خواهد داشت.

فرمامدار فومن تاکید کرد؛با حضورمان در این مراسم یاد آور می شویم که به یاد شهدا هستیم و این آرمان فراموش نخواهد شد و باور دینی ما هرگز تضعیف نخواهد شد.

 

  • نویسنده : تنظیم/زلیخا صفری