رئیس جمهور شفافیت و اجرای عدالت را  نگاه دولت خواند و گفت؛ ما پیگیر هستیم و منتطر رای پزشک قانونی و  نطر قطعی را اعلام خواهد کرد

اختصاصی/صفیرگیلان؛حجت السلام سید ابراهیم رئیس در هفتمین گفتگوی تلوزیونی خود با بیان اینکه  ایران خانواده محور است گفت؛  خبر فوت دختر خانم  مهسا امینی  متاثر کننده است و همه متاثر  از این اتفاق شودند و من در گفتگو با خانواده مهسا امینی قول دادم پیگیری می کنم.

وی افزود؛بنده پیگیری کردم و  هم در دولت و هم مجلس و پزشک قانونی پیگیر این اتفاق هستیم.

رئیس جمهوری یحیی کرد؛مرگ مهسا امینی همچنان در حال انجام است و فوت این خانم که همه را متاثر کرد وظیفه انسانی و مدیریتی ماست که پیگیری کنیم

وی شفافیت و اجرای عدالت را  نگاه دولت خواند و گفت؛ ما پیگیر هستیم و منتطر رای پزشک قانونی و  نطر قطعی را اعلام خواهد کرد

رئیس جمهور افزود؛امروز گزارش داده شده توسطپزشک قانونی مطرح شده  ولی نطر نهایی اعلام نشد و من هم دنبال می کنم تا دستگاه قضا اعلام کند.

وی متاثر شدن از مرگ دختر جوان تأثر طبیعی دانست وتاکید کرد نسبت به مسئله  باید پیگیری شود

وی به فضای حقیقی و روزنامه اشاره و افزود؛هیچ دستگاهی که مُسئولیت دارد نسبت به اجرای قانون و فعل و یا ترک فعل مطرح شده نباید ترس داشت و دیدگاه به ارتقای کار کمک می کند و مسئولان برای اصلاح امور باید نگاه به دیدگاههای مثبت داشته باشد،

رئیس‌جمهور  کمک گرفتن از دیگاه ها را اصلاحی خواند و گفت؛ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه برای اعتراضات  و یا گفتگو در همه محافل برای گفتگو و نقل از برخی تصمیمات را کمک کننده دانست و نقد را در ارتقای تصمیم سازی امری کمک کننده خواند.

حجت الاسلام  رئیسی انجام گفتگو و نقد را زمینه اصلاح جامعه خواند و افزود؛حد فاصل اغتشاش و اعتراض  مشخص شود.

وی اغتشاش به معنی به هم ریختن مملکت و نظم عمومی و جان را قابل قبول در دنیا ندانست و گفت؛ ولی اعتراض می تواند سازندهبرای هر کشور باشد.

رئیسی مدافعان امنیت که جان فشانی می کنند را جز مردم  خواند و تعرض به اینها  را قابل قبول ندانست و افزود؛ خط قرمز جمهوری اسلامی حفظ جان و اموال مردم است و کسی نمی تواند با اغتشاش این فضا را ناامن کند

 

حجت الاسلام  رئیسی مدیریت اعتشاشات  را به کشوری که کودک کشی و زن کشی در آن رواج دارد لقب داد و گفت:این مدعی حقوق بشر است و افرادی را تحریک می کند در حالی که خود به بدترین شکل مردم کشی می کند.

وی با بیان اینکه رسانه آنها رسما ناامنی اغتشاش و ساخت مواد منفجره را آموزش می دهد افزود؛ دشمن ۴۳ سال در حال دشمنی است و می گوید شش ماهه دیگه،شش ماه دیگه ولی  جمهوری اسلامی باقی و پرچم آن برافراشته است. .

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران افزود؛امروز تحریم و آشوب  دو روی یک سکه و نفاق و آشوب باز دو روی  دیگه یک سکه است و ما  این موضوع را نمی پسندیم.

پرونده مهسا امینی در حال بررسی  است

رئیس‌جمهور  گفت؛ اغتشاش در هیچ کشور پذیرفته نیست و خط قرمز است.

رئیس جمهور دشمن را دلسوز ملت ایران ندانست و گفت؛ ما همه دلسوز مرگ این دختر با هر سلیقه هستیم و ملت ایران متفق هستند که اغتشاش موجب سلب آرامش است.

وی جامعه ایرانی را  جامعه با نشاط  خواند  و افزود؛مردم ما مردم فهیم هستند و زنان و مردان ایران اسلامی حضور با معنی در جامعه دارند و این دشمنان را ناامید کرده است.

 

 

 

 

  • نویسنده : تنظیم/زلیخا صفری