به گزارش صفیر گیلان؛مسئول میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  چهارمین جشنواره لاله تالابی به میزبانی شهرستان صومعه سرا برگذار می شود گفت: این جشنواره روز پنجشنبه ۹۸/۵/۱۰ در دهستان هندخاله از ساعت ۱۷الی۲۰برگذارخواهد شد . وی افزود:در این جشنواره برنامه های چون موسیقی سنتی ،نمایش ائینی و لافند بازی […]

به گزارش صفیر گیلان؛مسئول میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  چهارمین جشنواره لاله تالابی به میزبانی شهرستان صومعه سرا برگذار می شود گفت: این جشنواره روز پنجشنبه ۹۸/۵/۱۰ در دهستان هندخاله از ساعت ۱۷الی۲۰برگذارخواهد شد .
وی افزود:در این جشنواره برنامه های چون موسیقی سنتی ،نمایش ائینی و لافند بازی و کشتی گیله مردی اجراخواهد شد .
دبیر جشنواره لاله تالابی افزود : هدف از برگذاری جشنواره ها معرفی جاذبه های طبیعی شهرستان صومعه سرا و شناساندن این جاذبه های طبیعی و استفاده از ظرفیت های بالقوه است .
مهرگان با اشاره به اینکه ما به نوعی وام دار نسل جدید هستیم و باید اداب و رسومی که در حال فراموش شدن میباشد به این نسل انتقالدهیم گفت: صومعه سرا در برگذاری جشنواره ها چندسالی است که پیشرو از خیلی شهرستان هاست و دارای بیشترین جشنواره در استان گیلان است .
مهرگان درادامه افزود این جشنواره به همت فرمانداری ،بخشداری ،دهیاری و شورای هندخاله ،میراث فرهنگی و همکاری مسئولین ادارات برگذار خواهد شد.

گفتنی است، لاله تالابی از گیاهان شناور در تالاب بین المللی انزلی و منطقه صومعه سرا محسوب می شود.

لاله های دریایی هرساله از اواخر خرداد ماه سر از آب بیرون آورده و بر روی آب تالاب شناور می شوند.

ریشه این گیاه در داخل آب قرار داشته و ساقه، برگ ها و گل در خارج از آب و به شکل شناور در سطح آب مشاهده می شود و بومیان اطراف تالاب، دانه این گیاه را که شباهت کمی به باقلا دارد، (سل باقلا) یا (باقلای استخری) و همچنین (پسته دریایی) می نامند.