به گزارش صفیر گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل این اداره با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن در رسیدن به سعادت بشری اظهار کرد: انس با قرآن کریم، رستگاری انسان را در پی دارد و موجب آرامش و آسایش مادی و معنوی انسان می‌شود. وی […]

 به گزارش صفیر گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل این اداره با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن در رسیدن به سعادت بشری اظهار کرد: انس با قرآن کریم، رستگاری انسان را در پی دارد و موجب آرامش و آسایش مادی و معنوی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه صفا، صمیمیت، خدمتگزاری به مردم و رفع آسیب‌ها در سایه‌سار قرآن و ولایت ممکن می‌شود افزود: اگر انسان به سفارش ثقلین پیامبر (ص) یعنی کتاب و عترت آن حضرت تمسک بجوید گره‌های مادی و معنوی بشریت باز و مسیر هدایت او میسر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه تبلیغ، تبیین و ترویج قرآن کریم بزرگ‌ترین وظیفه امروز یک مسلمان محسوب می‌شود به چهل یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: امسال چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

علیزاده ویژگی متسابقین حوزه قرآن کریم را دین‌داری و سلامت انسانی آن‌ها دانست و بیان کرد: همراهی با آیات قرآن منجر به قهرمانی متسابقین در زندگی روزمره آن‌ها می‌شود چراکه در حوزه دین‌داری تلاش کرده و معیار انسانیت خود را قرآن و ولایت می‌دانند.

وی به اهمیت تجلیل و تقدیر از متسابقین اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ نفر از برترین‌ها و منتخبین مرحله شهرستانی قران استان گیلان در مسابقات استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند ازاین‌رو، برای بهره‌مندی از توانایی این فعالین قرآنی برگزاری محافل قرانی در حوزه‌های مختلف قران کریم در رده برادر و خواهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه چهل یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری ارزیابی و منتخبین آن به مرحله بین‌المللی دعوت می‌شوند افزود: مسابقات شهرستانی چهل یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۵ تا ۲۶ اردیبهشت سال جاری در بقاع متبرکه انجام‌شده است، لذا جای خرسندی است که بگوییم با توجه به فصل کشاورزی و مشغولیت کشاورزان به کار، این سری از مسابقات نیز مثل همیشه از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

علیزاده با بیان اینکه به جهت بالا بردن کیفیت مسابقات، مسابقات شهرستانی در استان را به پنج منطقه تقسیم و متسابقین در آن شرکت کردند اظهار کرد: در چهل یکمین دوره مسابقات شهرستانی استان گیلان ۴۰ داور درمجموع به تفکیک ۲۰ داور برادر و ۲۰ داور خواهر متسابقین را ارزیابی کرده و منتخبین بهِ مرحله استانی دعوت‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ۲۰۰ نفر از برترین‌های استان گیلان ۹ تا ۱۲ مردادماه در بقعه مبارکه خواهر امام رشت در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می‌کنند گفت: از میان متسابقین و رقابت آن‌ها ۲۰ برگزیده به مرحله کشوری راه‌یافته و به‌عنوان نمایندگان استان گیلان با سایر استان‌ها رقابت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان حذف برخی رشته‌های استانی نسبت به مسابقات شهرستانی را تفاوت دو سطح مسابقه دانست و گفت: متسابقین در ۱۱ رشته اذان، تفسیر، حفظ پنج ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قران، قرائت و تحقیق ترتیل، دعاخوانی، اذان مقطع خوانی همسرایی دو یا چندزبانه همسرایی قرآن، حفظ حدیث معارف و حفظ موضوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند

علیزاده با بیان اینکه در مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان ۱۰ داور بومی و ۶ داور غیربومی متسابقین را ارزیابی می‌کنند گفت: حضور داوران غیربومی جز ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده و با توجه به اینکه استان گیلان دارای چهره‌های شاخص قرآنی و داوری است تعداد داوران بومی بیش از داوران غیربومی به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اجرای برنامه پنجم توسعه که باید یک‌میلیون حافظ در بقاع متبرکه آموزش و به حفظ قرآن کریم بپردازند تصریح کرد: مربیانی که جهت تربیت حفاظ با اوقاف همکاری می‌کنند هشت دوره تخصصی در قم گذرانده و بعد از قبولی در آزمون اجازه تدریس می‌یابند بنابراین، در سال جاری سهم حفظ حافظان قرآن کریم قریب به ۱۲ هزار نفر لحاظ شده است./فارس