خبر بد اینکه ؛اگر چوپان گرگ ها را می کشت به دادگاه معرفی می شد!!!!

کابوس زن و شوهر چوپان شفتی با دریدن ۸۶ راس بُز توسط گرگ های گرسنه پایان یافت

  پرینت
کابوس زن و شوهر چوپان شفتی با دریدن ۸۶ راس بُز توسط گرگ های گرسنه پایان یافت
شناسه خبر : 76466 | تاریخ انتشار : 12 دی 1402 - 11:42 | 110 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛گله گرگ های گرسنه ، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت ، ۸۶ راس بز را دریدند و چوپانش را شوکه کردند .

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ گله گرگ های گرسنه ، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت ، ۸۶ راس  بز را دریدند  و چوپانش را شوکه کردند .

اکنون عین اله ، چوپان سالخورده نگون بخت ، تمام دارایی اش را یک شبه از دست داده است و گریه های همسرش هم نمی تواند ، آب رفته را به جوب بازگرداند و  رمه هایش را از شکم این گرگ های نیک بخت بیرون بیاورد .

او مانده و لاشه های تکه پاره شده بزهای زیبایش و رد پای گرگ هایی که هیچ وقت از روی ذهنش پاک نمی شود .

این واقعه در بیستم آذر ماه ، یعنی حدود بیست روز  پیش ، رخ داده است اما شرایط طبیعی  و جغرافیایی منطقه ، عدم دسترسی مناسب به امکانات ارتباطی و همچنین سالخوردگی این چوپان سبب شد تا خبر دیر تر از آنچه می باید  به دست  مسوولین شهرستان برسد .

پس از گزارش شدن این موضوع  به برخی از رسانه های شهرستان شفت ، گروهی از خبرنگاران به منظور پیگیری و راستی آزمایی این خبر راهی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت شدند و با یاسر ریاضی  رییس این مجموعه به گفتگو پرداختند.

وی با بیان اینکه این موضوع متاسفانه خیلی دیر به اداره محیط زیست منعکس شد افزود : با وجود تمام مشکلات و دشواری های راه ، کارشناسان محیط زیست به منطقه حادثه اعزام شدند و مستندات تهیه شده در دست بررسی است .

رییس محیط زیست شفت می گوید گرگ ها ، گونه های بومی و کهن این منطقه هستند و این ما انسان ها هستیم که اندک اندک  وارد محدوده زیستی آن ها شده ایم .

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص نحوه کمک رسانی و جبران خسارات  به این چوپان گفت : پس از تکمیل گزارش ، مستندات به مرکز استان ارسال  و آنجا در این خصوص تصمیم گیری می شود .

ریاضی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پرسید ؛ اگر این چوپان گرگ را با اسلحه می کشت و از رمه هایش دفاع می کرد شما و اداره محیط زیست چه اقدامی انجام می دادید ؟ گفت : به طور قطع ،  طبق قانون او را به دادگاه معرفی می کردیم .

هرچند حفاظت از گونه های حیات وحش ، یکی از مهمترین وظایف سازمان محیط زیست می باشد اما  پرسش نهایی اینجاست آیا اداره محیط زیست شفت ، همان اندازه که برای گرگ ها  و یا  خوک هایی که برای پیدا کردن آبدوزک ( کاپیش ) مهمان ناخوانده شالیزارها می شوند ؛  ارزش قایل است  ،  به همان اندازه نسبت به سایر وظایف قانونی خود در مدیریت پسماند ، ساماندهی  زباله ها ، معضل آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی با فاضلاب انسانی و برخورد با مدیران خاطی که با ترک فعل  ، سلامت و جان مردم را تهدید می کنند، احساس مسوولیت دارد یا خیر ؟

شما چه فکر می کنید ؟ محیط زیست شفت نسبت به کدام یک احساس مسوولیت بیشتری دارد ؟؟؟

 

گفتنی است شهرستان شفت با بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است .

 

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
تمامی دستگاه های متولی باید در تسهیل شرایط کار و تولید در کشور احساس مسئولیت کنند
ادای احترام نظامی سرهنگ جعفری به کارگران و هیئت مدیره مجتمع بزرگ نئوپان فومنات
جولان کارگران و کارفرمایان در خط مقدم جنگ اقتصادی/تحقق ایجاد اشتغال ۱۶۱۴ نفر در فومن
رونمایی از موشن گرافی کریدور شمال جنوب، حضور استاندار گیلان وعقد سه تفاهم نامه همکاری
معضل پسماند مشکل مشترک شهرهای استان گیلان/عملکرد مجموعه مدیریت شهری رشت همانند یک ویترین در مقابل دید همگان قرار دارد
نقش ارزشمند رسانه در اقتصاد با روایت از شرکت داروسازی /سهم ۳۰ درصد کاسپین تامین از بازار دارویی کشور و صادرات/کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.