معاون استاندار گیلان پزشکان و دیگر کادر سلامت را یکی از الگوهای رفتاری جامعه دانست و افزود: کادر سلامت، طبیب دردهای مردم هستند و مهارت‌های تغذیه، خوب زیستن و سالم بودن را این قشر به مردم می‌آموزند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ دکتر سید محمد اسحاقی – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های بانک صادرات استان با اشاره به اهمیت سلامت، اظهار کرد: سلامتی و تندرستی با تلاش کادر بهداشت و درمان محقق می‌شود، ازاین‌رو نظام سلامت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در کشور است.

وی پزشکان و دیگر کادر سلامت را یکی از الگوهای رفتاری جامعه دانست و افزود: کادر سلامت، طبیب دردهای مردم هستند و مهارت‌های تغذیه، خوب زیستن و سالم بودن را این قشر به مردم می‌آموزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تولید انبوهی از مقالات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی توسط اعضای هیئت‌علمی، گفت: مقالات زیادی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید می‌شوند، اما باید از این مقالات برای بهتر زیستن مردم استفاده شود.

دکتر اسحاقی بر عزم همگانی در جهت تقویت بنیان‌های نظام سلامت گیلان تأکید کرد و گفت: قدمت گیلانیان در آموزش، پژوهش و سلامت بسیار زیاد است اما سطح زیرساخت‌های استان در این بخش متناسب با شأنیت مردم نیست و باید بیشتر تلاش شود.

وی بر بسیج همگانی در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت رشد شاخص‌های نظام سلامت تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها، نهاد ها و سازمان‌ها مکلف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند تا ضعف‌های این حوزه جبران شود.

معاون استاندار گیلان همچنین بر توزیع عادلانه تجهیزات، امکانات و سرمایه انسانی در حوزه درمان بویژه در بیمارستان‌های استان تأکید کرد.

دکتر اسحاقی با اشاره به اینکه محرومیت در نظام سلامت گیلان موج می‌زند، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، تراز مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثبت شده، منتها همچنان در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات عدیده وجود دارد.

وی بر ضرورت توجه لازم جهت مواجه نشدن با مفاسد، تأکید کرد و افزود: فساد فقط اخلاقی و مالی نیست، بلکه فساد اداری هم وجود دارد و هر کس به تعهدات خود متعهد نباشد، متخلف است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری