اختصاصی/صفیر گیلان؛وحید قبادی دانا بعد از ظهر امروز  سه شنبه (۲۸ خرداد)در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان که در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد با اشاره به اولویت‌های سازمان بهزیستی،گفت: خدا را شاکریم که فرصتی فراهم شده تا در سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت و سایر جوامع هدف این […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛وحید قبادی دانا بعد از ظهر امروز  سه شنبه (۲۸ خرداد)در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان که در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد با اشاره به اولویت‌های سازمان بهزیستی،گفت: خدا را شاکریم که فرصتی فراهم شده تا در سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت و سایر جوامع هدف این سازمان ارائه خدمت کنیم.

ایشان  یکی از مشکلات ما عدم اجرای دقیق و کامل قوانین است، افزود: اجرای دقیق قوانین بسیاری از موانع و مشکلات موجود در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را مرتفع می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بودجه حداقلی و کسری ۹۰ درصد این سازمان، گفت: این سازمان خدمات و برنامه‌های خود را با حضور و حمایت خیران، انجمن‌ها و مؤسسات غیر دولتی انجام می‌دهد.

قبادی دانا با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی باید تسهیل گر امور باشد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی باید زمینه را برای کمک و حمایت خیران، سازمان های مردم نهاد و نیکوکار برای ارائه خدمت به جامعه هدف این سازمان را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان گیلان ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: اداره کل بهزیستی استان گیلان به ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت نیز ارائه خدمت می‌کند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه گیلان در موضوع سالمندی رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: با توجه به مهاجرت های مردم از سایر استان ها به این استان این روند سالمندی تشدید شده است و از سوی دیگر متأسفانه شاهد این هستیم که در این استان به موضوع فرزند آوری تمایلی نداشته و بیشتر خانواده به تک فرزندی علاقه مند هستند و در صورت بروز سونامی سالمندی در کشور طی یکی دو دهه آینده استان گیلان پیشتاز این موضوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۱۱۰۰ بیمار ضایعه نخاعی شامل مصدومان زلزله و تصادفات و خانواده‌های دارای چند معلول استاظهار کرد: متأسفانه به رغم توسعه علم و مشاورین پزشکی و انجام آزمایشات پیشرفته باز هم شاهد وجود خانواده‌های چند معلول هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مهدهای کودک و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، افزود: اگر اهمیت و توجه‌ای که به دانشگاه‌ها می‌شود به مهدهای کودک نیز انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در هر اموری باید از سنین طفولیت انجام شود، خواستار انجام آموزش و تمرینات تاب آوری از بدو تولد در فرزندان شد و گفت: باید زمینه‌های کشف استعدادهای کودکان و افزایش اعتماد به نفس در این قشر فراهم شده و مورد توجه قرار گیرد.

قبادی دانا نبود تاب آوری در جامعه را زمینه ساز بسیاری از مشکلات در میان مردم عنوان و بیان کرد: بسیاری از کارتن خواب‌ها در کلانشهرها و یا افرادی که دچار مشکل شده اند اعتراف می‌کنند که از تاب آوری مناسبی در زندگی برخوردار نبوده اند لذا نیازمند انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه باید با اجرای برنامه‌های با محوریت مردم محله و خانواده، زیستن بهتر را تمرین کنیم، تأکید کرد: هدف ما توسعه مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های معلولیت و سالمندان نبوده بلکه امیدواریم روزی به جایگاهی برسیم که یک فرد دارای معلولیت نیز همانند سایر شهروندان زندگی عادی در جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید بهزیستی استان گیلان اشاره و اظهار کرد: میز مسئولیت دست به دست می‌شود و نفر بعدی که پست مسئولیت را قبول می‌کند باید با تمام توان در راستای تحقق اهداف سازمان و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف تلاش کند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات محمدرضا پارسی مدیرکل سابق بهزیستی گیلان حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در گیلان معرفی شد.