با هدف آگاهی بخشی به جامعه هدف و رعایت حقوق شرکای اجتماعی و در ادامه رویکرد معرفی و اطلاع رسانی قوانین سازمانی ، برخی مواد مرتبط با تکالیف کارفرمایان از سوی اداره کل تامین اجتماعی گیلان تبیین گردید .

به گزارش صفیر گیلان ، بر اساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی ، کارفرما مکلف است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان پرداخت نماید . همچنین صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان را به ترتیبی که در آئین نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد آمده به سازمان تسلیم نماید . 

سازمان تامین اجتماعی حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ دریافت صورت مزد ( لیست حق بیمه ) ، اسناد و مدارک کارفرما را مورد رسیدگی قرار داده و در صورت مشاهده نقص یا اختلاف یا مغایرت ، اقدام و مابه التفاوت را وصول نماید .

هرگاه کارفرما از ارائه اسناد و مدارک امتناع کند سازمان مابه التفاوت حق بیمه را راساً تعیین و مطالبه و وصول خواهد کرد .

همچنین بر اساس ماده ۴۰ قانون تامین اجتماعی ، در صورتی که کارفرما از ارسال صورت مزد مذکور در ماده فوق الذکر خودداری کند ، سازمان میتواند حق بیمه را راساً تعیین و از کارفرما مطالبه و وصول نماید .

خاطر نشان میسازد بر اساس ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی ، در مواردی که نوع کار ایجاب نماید سازمان میتواند نسبت مزد را به کل کار انجام یافته تعیین و حق بیمه متعلقه را به همان نسبت مطالبه و وصول کند .

شایان ذکر است کارفرمایان گرامی میتوانند بمنظور دسترسی به قوانین و بخشنامه های سازمان میتوانند به بخش انتشارات سایت رسمی اداره کل تامین اجتماعی گیلان به نشانی gilan.tamin.ir مراجعه نمایند .