از مجموع ۱۱۳۷ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان استان به تامین اجتماعی ۹۳۹ میلیارد تومان قطعی و معوق و ۱۹۸میلیارد تومان برآوردی است .

به گزارش صفیرگیلان به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اتمام صدور بیلان کارگاهی لغایت اسفندماه سال ۱۴۰۰ در سطح شعب تابعه ، اظهار داشت : بر اساس آخرین آمار و اطلاعات اخذ شده ، کارفرمایان گیلانی تا پایان سال گذشته ۱۱۳۷ میلیارد تومان بدهی بیمه ای به تامین اجتماعی استان دارند .

وی با بیان اینکه این رقم شامل ۹۳۹ میلیارد تومان بدهی های قطعی معوق در مراحل اخطاریه و اجرائیه و ۱۹۸ میلیارد تومان در مرحله برآوردی و قابل اعتراض است افزود : در این مرحله برای ۲۰۵۷۶ کارفرمای حقیقی در واحدهای صنفی و کارگاههای حقوقی صورتحساب صادر گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت رقم بدهی برآوردی شش ماهه دوم سال نسبت به مرحله قبل از ۴۳ درصد رشد برخوردار میباشد ولی مجموع رقم مطالبات از کارفرمایان ۳ درصد کاهش داشته است که این مهم در نتیجه استفاده تعدادی از واحدهای مدیون از بخشودگی جرائم بیمه ای و همچنین تقسیط های بلندمدت در چارچوب قانونی است .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار واحد صنفی ، صنعتی ، تولیدی و خدماتی و … نزد شعب تامین اجتماعی گیلان دارای پرونده کارگاهی هستند .