صفیر گیلان؛ احمد دوست مهمتریت مزایای طرح قرض ماندگار را تخصیص اعتبار هم افزایی صندوق به میزان ۱۰۰/% مبلغ واریزی و بهره مندی نیازمندان هر منطقه از مبالغ واریز شده در همان منطقه و همچنین برخورداری مادام العمر خیرین محترم از اجر دنیوی و اخروی خواند و تاکید کرد؛رسانه با نگاه ویژه در اطلاع رسانی این طرح ما را همراهی کند..

اختصاصی/صفیر گیلان؛حمید احمد دوست رئیس کمیته امداد صومعه سرا  در نشست با رسانه ها ضمن تبریک روز خبرنگار  گفت: رسانه بازوی توانمند نظام  است.

وی به حمایتهای کمیته امداد در حوزه اشتغال و فرهنگی و مسکن اشاره و افزود: ۷۸۵۸ خانوار تحت پوشش با جمعیت ۱۳ هزار و ۹۲۰ نفر  توسط این نهاد انقلابی و اسلامی حمایت می شوند.

احمد دوست از پرداخت مستمری به مبلغ ۷ میلیون تومان به افراد تحت پوشش این کمیته خبر داد و گفت: شهرستان صومعه سرا به دلیل  داشتن دهک پایین نسبت به شهرستانهای از درصد بالای تحت پوششش کمیته امداد برخوردار است.

رئیس کمیته امداد شهرستان صومعه سرا از پرداخت کالا به جمعیت و خانوارهای تحت پوشش شامل ۵ قلم کلای جهزیه  به ۵۰ نو عروس در ۵۰ مرحله خبر داد و گفت:ما ۱۰ دستگاه آبگرمکن و ۷ دستگاه بخاری گازی و شش دستگاه ماشین لباس شویی به ارزش ۵ میلیارد ۹۰۰  میلیون ریال را در ۴ ماهه سال جاری داشتیم.

احمد دوست به حوزه اشتغال و سهمیه وام اشتغالی از تبصره ۱۸  اشاره و افزود ؛ سهمیه شهرستان در سال ۱۴۰۲ را ۷۶۰ میلیارد ریال خواند که از این تعداد ۴۶۰ میلیارد ریال به شهرستان ابلاغ شده و توسط حوزه اشتغال به بانک ها  ۳۷۱ نفر به بانک معرفی شدند.

وی به وام قرض الحسنه کمیته امداد که از صندوق داخلی امداد ولایت در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ فقره با ارزش ریالی ۱۱ میلیارد و یکصد و ۸۰ میلیون ریال بوده اشاره و افزود:یکی دیگر از وام کارگشایی کمیته امداد از بانک مهر ایران تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بوده که  ۱۷۴ نفر  معرفی شدند و ارزش این وام قرض الحسنه۱۸ میلیارد و یکصد پنجاه میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان صومعه سرا به عملکرد این نهاد در حوزه فرهنگی نیز اشاره و افزود: دانش آموزان تحت حمایت ما ۱۳۰۰ نفر  و تعداد دانشجوی تحت حمایت ۱۰۳ نفر  هستند که با شروع سال  مبالغی تحت حمایت به حاسب آنها واریز می شود.

وی به حوزه مشارکت مردمی اشاره و اظهار نمود:درامد چهار ماهه ۶۳۳۴ صندوق صدقات شهرستان دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال بوده که جا دارد از مردم و خیران به جهت همراهی تشکر نمایم.

احمد دوست به حوزه نیکوکاری که ۱۱ مرکز در شهرستان است اشاره و افزود:  از این تعداد مرکز ما ۵ مرکز فعال داریم که پرونده  مددجویان به این مراکز نیکوکاری واگذار شده و نیروی مراکز نیکوکاری این پرونده ها را پوشش می دهند .

وی تعداد ایتام شهرستان را ۱۹۷ نفر تعداد محسنین ۲۳۶ نفر  و تعداد حامیان را ۱۵۹۴ نفر خواند و گفت: کمک دریافتی برای طرح اکرام را در شهرستان در سال جاری حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کمک نقدی بابت محسنین ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی سهیمه شهرستان صومعه سرا را  در ساخت واحد مسکن ساخت ۳۳ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ بوده که سهمیه شهرستان  ۱۳ نفر که به بانک صادرات معرفی شدند و ۱۰ نفر تشکیل  پرونده داده و در حال دریافت وام هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان صومعه سرا به طرح قرض ماندگار (کمک به قرض الحسنه) اشاره و افزود: خیرین محترم که قصد کمک در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  به نیازمندان را دارند با استفاده از این طرح می توانند مبلغ مورد نظر خود را به صورت بلا عوض در اختیار ادارات کمیته امداد محل زندگی خود در حسابهای کمک به قرض الحسنه صندوق امداد ولایت قرار دهند.

وی افزود: با این حرکت خیران عزیز ضمن برخورداری از اجر دنیوی و اخروی،مبلغ واریزی بصورت مادام العمر در چرخه تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان  مورد استفاده قرار می گیرد.

احمد دوست مهمتریت مزایای طرح قرض ماندگار را تخصیص اعتبار هم افزایی صندوق به میزان ۱۰۰/% مبلغ واریزی و بهره مندی نیازمندان هر منطقه از مبالغ واریز شده در همان منطقه و همچنین برخورداری مادام العمر خیرین محترم از اجر دنیوی و اخروی خواند و تاکید کرد؛رسانه با نگاه ویژه در اطلاع رسانی این طرح ما را همراهی کند..

*** وی شماره حساب اداره شهرستان صومعه سرا برای مشارکت در طرح قرض ماندگار را ۷۹۰۰۴۹۲۴۵ و شماره کارت را «۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۳-۵۴۶۰ »خواند و از همه ی همراهان و خیران و خبرنگاران تقدیر نمود.***

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری