صفیر گیلان،نماینده ولی فقیه در گیلان سهم خواهی بعضی مسئولان و مدیران را سبب خروج سرمایه ها از کشور عنوان کرد و گفت: کاغذبازی ها و سهم خواهی برخی مسئولان مانع کار سرمایه گذاران است

به گزارش صفیر گیلان ،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده مصادف با سالروز اربعین امام حسین علیه السلام است و از جمله نشانه های مومن زیارت اربعین محسوب می شود و امیدواریم سال های آینده با نابودی بیماری کرونا شاهد حرکت عظیم مسلمانان به کربلا باشیم.

وی به روز دریانوردی مصادف با هشتم مهرماه اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۵ هزار کیلومتر آبراهه های بین المللی را در مقابل چشم قدرت های بزرگ قدرتمندانه پیمود و این اقتدار را تبریک می گوییم.

ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس

امام جمعه رشت با تبریک به معلمان و پدر و مادر دانش آموزان مبنی بر آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: امیدواریم دانش آموزان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی دچار بیماری نشوند.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع قهرمانان المپیک نقشه راه همه مسئولان باشد

آیت الله فلاحتی، بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع قهرمانان المپیک و پارالمپیک را نقشه راه همه مسئولان به ویژه جوانان دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری سجده شکر در میدان و اقامه نماز ورزشکاران را تکریم کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از اینکه ورزشکاران با حجاب به ویژه چادر در عرصه جهانی حضور می یابند ابراز رضایت می کنند ضمن اینکه از توجه به نمادهای عزت و استفاده از چفیه به عنوان نماد ایثار و شهادت خرسند شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ورزشکاران علاوه بر قدرت جسمی باید اقتدار معنوی را در عرصه جهانی نشان دهند، خاطرنشان کرد: به همه ورزشکاران مدال آوری که معنویت را در عرصه ورزش ترویج می کنند احترام می گذاریم.

عضویت دائم در سازمان شانگهای بردی برای جمهوری اسلامی ایران بود

آیت الله فلاحتی به پذیرفته شدن عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و یادآور شد: تبدیل عضویت ناظر به دائم در سازمان شانگهای بردی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها ریاکارانه توسط دولت های مرتجع منطقه هر روز موردی را مطرح می کنند تا ایران را در عرصه بین المللی به چالش بکشند، اظهار کرد: سازمان همکاری شانگهای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنها که دلداده آمریکا و اروپا هستند نمی خواهند ایران در منطقه و فرا منطقه از اقتدار برخوردار باشد.

امام جمعه رشت، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای را نشان دهنده تاثیرگذاری بیش از پیش ایران در معادلات منطقه ای عنوان کرد و افزود: عضویت دائم ایران در سازمان مذکور افزایش قدرت سیاسی ایران را نشان می دهد و مایه عزت این سازمان همکاری شانگهای است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای کاهش فشارهای آمریکا را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: این عضویت امکان فروش کالای ایرانی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را فراهم می کند که شامل ۴۵ درصد جمعیت جهان می شود.

کاغذبازی ها و سهم خواهی برخی مسئولان مانع کار سرمایه گذاران است

وی به سه حرکت قوای مقننه، مجریه و قضائیه در راستای فسادستیزی اشاره کرد و گفت: کاغذبازی ها و سهم خواهی برخی مسئولان مانع کار سرمایه گذاران است و براین اساس نمایندگان مجلس طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار را تصویب کردند.

ضرورت شفاف سازی مالی شرکت های وابسته به دولت

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سهم خواهی بعضی مسئولان و مدیران سبب خروج سرمایه گذاران شده است، بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری در دهه پیشرفت و عدالت نمره خوبی در این زمینه نداشتیم بنابراین ضرورت دارد شفاف سازی مالی شرکت های وابسته به دولت اتفاق بیفتد.

آیت الله فلاحتی به تلاش قوه قضائیه مبنی براینکه برگ سبز خودرو یک سند رسمی است، اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام قوه قضائیه در کاهش فسادها اثرگذار است.

وی با تاکید بر کاهش فاصله طبقاتی میان توده های مردم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیران فاسد در کشور جمع شوند و جوانان و انسان های پاک دست و پاک چشم روی کار بیایند ضمن اینکه خودصیانتی بین مسئولان حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت، پیرامون موضوع حقوق امامان معصوم علیه السلام در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از حقوقی که ولی خدا بر جامعه انسانی دارد، حق تبعیت است.

تبعیت از امام معصوم بسترساز سعادت انسان در دنیای مادی و جهان آخرت است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بر انسان ها واجب است از امام معصوم علیه السلام در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی تبعیت داشته باشند، اظهار کرد: تبعیت از امام معصوم بسترساز سعادت انسان در دنیای مادی و جهان آخرت است.