به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیر گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر جمعه در بازدید از روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در محور ورودی استان در شهرستان رودبار، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مردم گیلان در راستای سیاست پیشگیری و قطع زنجیره چرخه ویروس کرونا در استان از یک ماه گذشته همکاری های خوبی داشته اند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیر گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر جمعه در بازدید از روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در محور ورودی استان در شهرستان رودبار، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مردم گیلان در راستای سیاست پیشگیری و قطع زنجیره چرخه ویروس کرونا در استان از یک ماه گذشته همکاری های خوبی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توصیه های پزشکی و در خانه ماندن، کاهش ترددها، تعطیلی بسیاری از مراسم ها و اجتماعات و تعطیلی داوطلبانه تعداد قابل توجهی از فروشگاه ها توسط اصناف و بازاریان بخشی از اقدامات در راستای قطع زنجیره چرخه ویروس کرونا بود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: به منظور تقویت اقدامات در راستای قطع زنجیره چرخه کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط دولت از بامداد امروز جمعه هشتم فروردین ماه در سراسر کشور از جمله استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند کمک موثرتری برای پیشگیری از ترددهای غیرضروری بین استان ها و شهرها داشته باشد، گفت: در ورودی جنوبی استان از محور قزوین به رودبار حدود ۵۰ درصد کاهش تردد از نخستین دقایق بامداد امروز تا لحظه کنونی به مدت ۱۸ ساعت گزارش شده است.

استاندار گیلان افزود: خودروها و مسافران غیربومی که در راستای اجرای این طرح مشمول جلوگیری از تردد می شدند؛ در ورودی های گیلان از محورهای مختلف بازگردانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: با سعه صدر ماموران نیروی انتظامی و افرادی که عهده‌دار مسئولیت اجرای این طرح هستند با توضیحات آنان، رانندگان غیر بومی قانع شده و بدون تنش بازگشته و طرح اجرا شده است.

دکتر زارع اظهار کرد: برای اجرای این طرح پشتوانه قانونی و قاطعیت لازم وجود دارد و دادستان استان و شهرستان ها حامی طرح هستند و چنانچه کسانی نخواهند تابع مقررات باشند، براساس پیش بینی های قانونی برای رانندگان متخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و نیز توقف خودرو با اخذ هزینه‌های پارکینگ به مدت یک ماه اجرایی و برخورد خواهد شد.

وی گفت: همچنین آن دسته از کسبه و اصنافی که به نحوی بخواهند همکاری لازم را همچون دیگر کسبه و اصناف خوب، همدل و همراه مردم که در این ایام داوطلبانه محل کسب خود را نیمه تعطیل و حتی تعطیل کرده بودند، نداشته باشند؛ طبق قانون به مدت یک ماه پلمپ می شوند.

استاندار گیلان همچنین از محور ورودی استان در عوارضی امام زاده هاشم رشت بازدید کرد و نیز با حضور در چادر اورژانس سیار ارتش، به مراقبان سلامت خداقوت گفت.