به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛بهمن کمانگر بابیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت هوای گرم طی فردا صبح در منطقه هست اظهار کرد: برای پنجشنبه (صبح تا ظهر) افزایش محسوس دما (بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای ۳۳ تا ۳۸ درجه سلسیوس، برای دامنه‌های جنوبی استان بین ۳۸ تا ۴۲ درجه سلسیوس)، وزش باد گرم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛بهمن کمانگر بابیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت هوای گرم طی فردا صبح در منطقه هست اظهار کرد: برای پنجشنبه (صبح تا ظهر) افزایش محسوس دما (بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای ۳۳ تا ۳۸ درجه سلسیوس، برای دامنه‌های جنوبی استان بین ۳۸ تا ۴۲ درجه سلسیوس)، وزش باد گرم (در بعضی نقاط شدید) پیش‌بینی می‌شود.

وی بابیان اینکه از عصر پنج‌شنبه هوای گیلان ناپایدار خواهد شد گفت: به‌تدریج از پنجشنبه عصر و شب با تقویت توده‌هوای ناپایدار، شرایط برای کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس)، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید/خیلی شدید)، رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ مناسب هست و این توده‌هوا به‌تدریج طی جمعه عصر و شب تضعیف خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: طی پنجشنبه عصر و شب و جمعه، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط (به‌ویژه مرکز و شرق استان) خیلی شدید است.

وی با اشاره به‌احتمال رانش در مناطق کوهستانی بیان کرد: با توجه به‌پیش بینی بارش سنگین باران، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها دور از انتظار نیست.

کمانگر با توصیه به مسافران گفت: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری نمایند.

وی با توصیه به کشاورزان افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی با توجه به تغییرات شدید دما، افزایش سرعت وزش باد و بارندگی شدید، اقدامات لازم را جهت کاهش خسارات به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و… با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

وی افزود: احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد و دریا هم از غروب پنجشنبه به بعد مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود./فارس