پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید به صورت یک وظیفه ملی برای حفاظت از نسل های آینده معمول گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.


محسنی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: آموزش و تولید محتوا دو اقدام مهمی است که ادارات و دستگاه های اجرایی متولی باید در دستور کار قرار دهند. لذا اداراتی نظیر ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها و… باید اهتمام لازم را در تولید محتوا به منظور افزایش آگاهی و اطلاع عمومی به ویژه جوانان و جامعه هدف نسبت به خطرات و همچنین باورهای اشتباه درباره مواد مخدر داشته باشند.

محسنی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود نظیر شبکه ارتباطی مساجد و دهیاری ها و همچنین بسترهای دیجیتال نظیر فضای مجازی و شبکه شاد، اهمیت اطلاع رسانی و آموزش در راستای کاهش تقاضا را مورد توجه قرار داد.

فرماندار شهرستان با اشاره به دو محور اصلی وظایف این شورا، اظهار کرد: ابتدا اقدامات ایجابی و کاهش تقاضا و سپس، اقدامات سلبی در مبارزه با مواد مخدر که متضمن امنیت اجتماعی و روانی جامعه است در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی تذکر داد: کاهش قیمت مواد مخدر در عین افزایش نرخ تورم در کشور در ماه های گذشته به منظور ترغیب افراد و افزایش تقاضا و میزان دسترسی انجام می شود و به طور میانگین در کمتر از ۷ دقیقه قابل دسترسی است افزود: اقداماتی این چنینی زنگ خطری برای کشور و خانواده ها می باشد که نیازمند اقدامات سلبی به ویژه نظارت بر فضای مجازی است.

محسنی با اشاره به این که هدف از برنامه ریزی ها و تمام اقدامات، جلوگیری از افزایش اعتیاد و آلوده شدن افراد به مواد مخدر است، از پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر همچون حشیش و گل بین جوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله اظهار نگرانی نمود و افزود: مبارزه با مواد مخدر نه یک انجام وظیفه اداری بلکه باید به صورت یک وظیفه ملی برای حفاظت از نسل های آینده معمول گردد.

وی با تشکر از اقدامات شهرداری فومن در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی درباره مخاطرات مواد مخدر، تاکید کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به افراد پاک شده، باید در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

دستگیری۳۰۰ مجرم مرتبط با مواد مخدر در فومن

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از کشف ۹،۴۳۶ کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری مجموع ۳۰۰ نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر و همچنین پاکسازی ۱۹۰ نقطه آلوده شهرها و روستاها خبر داد.

سر دبیر/زلیخا صفری راسته کناری