فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت گیلان | آمادگی پلیس برای تامین امنیت مراسم عزاداری حسینی

  پرینت
کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت گیلان | آمادگی پلیس برای تامین امنیت مراسم عزاداری حسینی
شناسه خبر : 48177 | تاریخ انتشار : 20 مرداد 1400 - 15:35 | 136 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سردار ملکی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) با بیان اینکه پلیس وظیفه تامین امنیت عزاداران حسینی را برعهده دارد، افزود: تسهیل در رفت و آمد دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش صفیر گیلان؛فرمانده انتظامی استان گیلان در سومین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات گیلان با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه شهری، تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است گفت: در این مدت مجروحین و متوفیان تصادفات جاده‌ای نیز هر کدام با ۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

سردار عزیزاله ملکی در سومین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات که در سالن شهید سلیمانی رشت برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) به تشریح اقدامات ۴ ماهه پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات توسط شهروندان، نقش موثری در کاهش تصادفات دارد.

وی با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته از سال جاری در حوزه درون شهری شاهد افزایش تصادفات خسارتی و جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم به کاهش ۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در این حوزه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این مدت ۴۰ نفر از شهروندان گیلانی در تصادفات درون شهری جان باختند.

فرمانده انتظامی استان گیلان‌عدم توجه به جلو وعدم رعایت حق تقدم را مهمترین علت تصادفات قلمداد کرد و گفت: ۴۰ درصد از تصادفات درون شهری در ساعت ۱۸ تا ۲۴ رخ می‌دهد که چینش و مدیریت نیروهای پلیس نیز بر اساس حجم ترافیک در این ساعات صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: ۲۷ درصد از تصادفات حوزه شهری در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل اتفاق می‌افتد.

سردار ملکی ۹۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات را مربوط به آقایان اعلام کرد و افزود: ۴۶ درصد از جان باختگان تصادفات درون شهری افراد بالای ۶۰ سال هستند که علت اصلی آن کهولت سن و پایین آمدن سطح واکنش و سرعت عمل این افراد در برابر خطر است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به خصوص افراد سالخورده با استفاده از پل‌ها و خط‌کشی‌های عابرپیاده می‌توانند نقش موثری در حفظ ایمنی و سلامت خود داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ۵۹ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی حوزه شهری و افزایش ۹۹ درصدی برخورد با رانندگان پلاک مخدوش در ۴ ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پلیس را حافظ امنیت شهروندان و پاسدار ارزش‌های جامعه عنوان کرد و افزود: برخورد با خودروهایی که با ایجاد آلودگی صوتی زمینه نارضایتی و سلب آسایش شهروندان را فراهم می‌کنند در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به تشریح اقدامات پلیس راه استان گیلان در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه‌ساله گذشته پرداخت و اذعان داشت: در این مدت، موتوسواران با ۴۲ درصد بیشترین سهم فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه عابران پیاده با ۲۳ درصد، رانندگان با ۲۰ درصد و سرنشینان نیز با ۱۵ درصد در رتبه‌های بعدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری قرار دارند، بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای حفظ جان و جلوگیری از تصادفات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری شاهد افزایش ۹ درصدی تصادفات در جاده‌های گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم تصریح کرد: در این مدت تصادفات جرحی و منجر به فوت نیز هر یک ۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در حوزه برون شهری ۳۰ درصد افزایش داشته است اذعان داشت: برخورد با رانندگان متخلف صرفا برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و همچنین رعایت قوانین و مقررات توسط آن‌ها است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۸ درصدی شکایات شهروندان از ماموران پلیس راه بودیم تصریح کرد: در این راستا تقدیر شهروندان از ماموران پلیس راه ۳۸ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) با بیان اینکه پلیس وظیفه تامین امنیت عزاداران حسینی را برعهده دارد، افزود: تسهیل در رفت و آمد دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه فضیلت خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی کمتر از عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نیست، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم باید بی‌منت باشد چرا که مردم ولی نعمت ما هستند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوادث و برهه‌های مختلف مانند اجرای طرح ممنوعیت تردد کرونایی و انتخابات به خوبی درخشیده است، گفت: رضایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که ناجا را نیروی عظیم انتظامی خواندند، نشان از اعتماد ایشان به پلیس و عملکرد رو به جلو نیروی انتظامی است و این باعث افتخار همه کارکنان است.

این مقام ارشد انتظامی با تصریح بر اینکه تلاش‌های شبانه روزی کارکنان ناجا با هیچ پاداشی قابل تجلیل نیست، ابراز داشت: کارکنان ناجا به عنوان سربازان ولایت باید به خدمت صادقانه و کسب رضایت مردم افتخار کنند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: کارکنان پلیس با تاسی از امام حسین (ع) باید در راه خدمت به مردم و برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت جامعه جانانه و مجاهدانه عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نظارت بر کارکنان زیر مجموعه باید جدی گرفته شود، افزود: فرماندهان و مسؤولان انتظامی می‌بایست از تمام توان خود برای صیانت از کارکنان و نظارت بر عملکرد آن‌ها استفاده کنند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.