مردای گفت:پایانه مرزی آستارا د دوران کرونا هیچ گاه در دوران کرونا تعطیل نبود و همچنان در واردات و صادرات انجام می شود   و در هشت ماهه ۱۴۰۰  در مرز آستارا ۷۸ هزار و ۳۵۸ تن کالا در بخش واردات (۲۳ درصد کاهش) و ۵۴۵ هزار تن در بخش صادرات(.۱۲ درصد رشد) داشته است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛فریبرز مرادی امروز ( یکشنبه ۲۹آذر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری اظهار کرد : راهداری گیلان آماده باش کامل برای ورود به فصل زمستان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه گیلان ۸ هزار و ۳۴۵ ناوگان حمل و نقل عمومی فعال دارد گفت : حدود ۱۲هزار و ۱۲۱ راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی دارد که از این مجموع ۸ هزار و ۶۵۵ راننده فعال در بخش کالا و ۳ هزار و ۴۶۶ راننده فعال در بخش مسافر است .

مرادی به عملکرد هشت ماهه این اداره کل در بخش حمل و نقل کالا و مسافر اشاره و اذعان کرد: در این مدت ۷۲۲ هزار و ۷۳۹ تن کالا اساسی طی ۳۰ هزار و ۶۲۹ سفر از مبدا بندر انزلی به داخل و خارج از استان حمل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۸۱ نفر مسافر با ۴۷۳ هزار و ۱۳۱ دستگاه وسیله نقلیه عمومی جابجا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  با بیان اینکه ۸۴ سامانه تردد شمار در ۴۲ محور رفت و برگشت استان فعال بوده  که در خصوص گزارشگیری و ارائه اطلاعات مر بوط به وضعیت تردد در محور های استان بطور آنلاین فعالیت می نمایند.

مرادی با اشاره به اینکه ایمنی ۶۴ نقطه حادثه خیز در گیلان در دست اجرا است افزود : ۱۷ نقطه پر حادثه در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال مالی به اتمام می رسد.

وی خاطر نشان ساخت : پایانه مرزی آستارا د دوران کرونا هیچ گاه در دوران کرونا تعطیل نبود و همچنان در واردات و صادرات انجام می شود   و در هشت ماهه ۱۴۰۰  در مرز آستارا ۷۸ هزار و ۳۵۸ تن کالا در بخش واردات (۲۳ درصد کاهش) و ۵۴۵ هزار تن در بخش صادرات(.۱۲ درصد رشد) داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال بالغ بر یک هزار و ۱۴۵ تخلف اضافه تناژ مورد رسیدگی قرار گرفت افزود: موافقت نامه های راههای روستای انجام شده است،

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۲ سامانه جدید ثبت تخلف عبور و مرور جدید در محور های استان به زودی نصب و به بهره برداری می رسد  اظهار داشت : طی این مدت ۱۹ هزار و ۷۴۸خودرو سنگین برگه معاینه فنی صادر شده است.

مرادی خاطر نشان ساخت: در طی مدت ۶۱ پرونده شرکت حمل و نقل کالا و مسافر کالا استان در کمیسیون ماده ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری تعداد۰۹۵ ،۱۴تماس با تلفن ۱۴۱ برای ارتباط با کارشناسان استانی سالن عملیات مرکز مدیریت راه های استان گیلان گرفته شد افزود: در روزهای بارش برف و پر تردد تعداد تماس در روز به ۶۰۰ تماس مستقیم می رسد.

مرادی در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان که پرسیدند چرا علارغم اینکه برای پلهایی در شهرستانها از جمله پل کلفت و قلعه رودخان در فومن هزینه زیادی شده بود با یک سیلاب پل از جا برداشته شد و امروز هزینه های میلیاردی نیاز است تا این پل ها تجهز و تکمیل شود و آیا در نوسازی این پل ها نظارت بیشتر خواهد بود تا چنین پول ها را آب با پل نبرد؟

مرادی مشکلات اساسی تامین منابع پل های آسیب دیده از سیل  را یک چالش بزرگ خواند و گفت: این اداره کل تلاش دارد تا چندین پل از فومن و املش و آستانه اشرفیه را برای دهه فجر امسال با تامین اعتبارات به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به احداث پل های آسیب دیده اشاره و اذعان داشت : پل های آسیب دیده در سیل گذشته با بتن های سطحی ساخته شده بودند ولی اکنون این پل های آسیب دیده با طرح مطالعات مشاور در دست احداث است.

وی افزود: مشاوران با بررسی های صورت گرفته از محیط جغرافیای منطقه  و با شمع کوبی ساخت پل را  انجام می دهند  وانشاءالله پلهای جدید  از استحکام لازم برخوردار است.‌

۲۶ آذر تا ۱ دی هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری نام گذاری شده است.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری