صفیر گیلان؛محسنی با  انتقاد از  مشکلات موجود در حوزه هایی از قبیل مخابرات، بر لزوم اهتمام بیشتر، برنامه ریزی و حضور میدانی ادارات خدمات رسان برای رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد. گفت: مساله بهبود کیفیت نان در شهرستان و برخورد قانونی فراتر از تعزیرات با متخلفانی که نان بی کیفیت از تنورشان بیرون می آید ، در دستور کار قرار دارد و پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن ،محسنی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حضرت امام حسین (ع)، …..یاد و خاطره شهدای بزرگوار دفاع مقدس را گرامی داشت و هفته نیروی انتظامی را نیز به زحمتکشان نیروی انتظامی شهرستان تبریک و تهنیت گفت.
وی با دعوت از مسئولین و روسای ادارات برای حضور پرشور و برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس، مسئولیت را امانتی برای خدمتگذاری دانست و افزود: جایگاه اداری نه غنیمت، بلکه فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم است.

محسنی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی مراجعین، از بهبود وضعیت کرونا در شهرستان خبر داد و افزود: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در سراسر کشور، در شهرستان ۵۷ درصد دوز اول و ۲۱۳۰۰ نفر شامل ۳۰ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند.
وی ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده شهرستان، از حمایت های امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سرهنگ رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در بازسازی و تجهیز بیمارستان شهرستان به بخش های ام آر آی، سی تی اسکن و آی سی یو تشکر کرد و افزود: این بخش ها به زودی در هفته دفاع مقدس با حضور امیر حیدری به بهره برداری خواهند رسید.
فرماندار شهرستان با اشاره کاهش ۶ درصدی تولید شلتوک برنج در سال زراعی جاری که مهمترین علت آن خشکسالی بوده است.
وی در این زمینه  کاهش شلتوک برنج در شهرستان  خواستار آسیب شناسی مشکلات سال گذشته شد و گفت،  برنامه ریزی برای رسیدگی به کاستی ها و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات توسط ادارات جهاد و منابع آب شهرستان از هم اکنون آغاز شود.

وی مجموع برگ سبز چای درجه ۱ و ۲ استحصال شده در شهرستان را ۷۹۰۰ تن اعلام کرد که ۴۱۷۶ تن برگ سبز چای درجه ۱ بود و۳،۲ درصد نسبت سال گذشته افزایش تولید داشتیم.
فرماندار شهرستان در ادامه، اظهار کرد: از مبلغ ۴۵۷۰ میلیون تومان مطالبات چایکاران، مبلغ ۳۵۳۰ میلیون تومان از سرجمع سهم دولت و کارخانجات به کشاورزان پرداخت شده و ۷۷،۳ درصد از پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شده که سهم دولت در این میان بالای ۹۸ رصد است.
محسنی با  انتقاد از  مشکلات موجود در حوزه هایی از قبیل مخابرات، بر لزوم اهتمام بیشتر، برنامه ریزی و حضور میدانی ادارات خدمات رسان برای رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد. گفت: مساله بهبود کیفیت نان در شهرستان و برخورد قانونی فراتر از تعزیرات با متخلفانی که نان بی کیفیت از تنورشان بیرون می آید ، در دستور کار قرار دارد و پیگیری خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم اقدام هماهنگ ادارات، تذکر داد: هرگونه سیاستگذاری در شهرستان باید از سوی مصوبات شورای اداری و با هماهنگی فرمانداری انجام شود تا شاهد ناهماهنگی و ایجاد مشکلات مختلف نباشیم.

فرماندار شهرستان در ادامه، با تاکید مجدد بر مساله خودحفاظتی در ادارات، توجه و دقت نظر خود متولیان و روسای ادارات را متذکر شد.
محسنی با تاکید بر لزوم رعایت رفتار حرفه ای توسط مسئولین، اهمیت رعایت قانون و فعالیت در چارچوب وظایف سازمانی توسط روسای ادارات را متذکر شد و پرهیز از اقدامات خارج از محدوده مسئولیت را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به وضعیت شوراهای شهر و روستا در شهرستان افزود: مردم از اعضای شوراهای اسلامی انتظار دارند، مشکلات شهروندان و روستاییان را رفع کنند نه این که خود بر مشکلات بیفزایند.
محسنی انتقاد کرد: وضعیت پل ورودی باید تعیین تکلیف شود زیرا مطالبه چندین ساله مردم و حق عمومی است و نتیجه آن باید مشخص شود.

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری