صفیر گیلان؛دکتر آشوبی از کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان خبر داد و افزود: مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت موجب ارتقای این بخش می‌شود زیرا دولت به تنهایی  قادر به حل مشکلات نیست و باید اعتماد مردمی جلب شود. 

اختصاصی/صفیر گیلان؛دکتر محمدتقی آشوبی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با خبرنگاران حوزه سلامت گیلان،رسانه ها را همکاران علوم پزشکی خطاب کرد و گفت:همکاران ما در استان در حوزه خدمات دهی به مردم ۲/۵ میلیون نفری گیلان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند .

وی گیلان را در بخش بیماری های قلبی و عروقی ،دیابت و چاقی در ردیف اول تا سوم کشوری خواند و افزود:تغییر سبک زندگی، تغذیه سالم، کاهش وزن، ورزش و ترک سیگار از جمله راه های پیشگیری از بیماری های غیرواگیرز جمله فشارخون، دیابت و چربی خون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برنامه های آموزشی برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می شود، اضافه کرد: مراکز جامع پیشگیری و غربالگری سرطان در لاهیجان، رازی، تالش و بندرانزلی راه اندازی شده است.

آشوبی از نصب و راه اندازی ۴ دستگاه ام آر آی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های درمانی در گیلان مورد توجه است و هیئت ریئیس این دانشگاه نه کلنگی می زند و نه ربانی را می برد بلکه اول به مردم با تجهیز کردن مراکز درمانی خدمات می ده مثل بیمارستان شهرستان صومعه سرا که بدون افتتاح در حال خدمات دهی است..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد آزمایش آب در این استان خبر داد و اضافه کرد: مراکز پیشگیری و غربالگری بیماری‌های شایع در گیلان افزایش یافته است زیرا ما متولی سلامت مردم هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر اینکه توزیع متوازن بهداشت همراه با درمان مورد توجه است، بیان کرد: تمام تلاش ها و برنامه های دانشگاه در راستای ارتقای سلامت مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشک خانواده روستایی به طور کامل و ۱۰۰ درصد در گیلان  و در  ۹۷۳ خانه بهداشت اجرایی شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز قریب به اتفاق اجرایی شد ضمن اینکه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز در دستور کار قرار گرفته است که سال گذشته در تالش و رودسر اجرا شد.

وی با بیان اینکه بیمارستانی کردن بیماران کرونا کار اشتباه بود، افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی ویروس کرونا را کنترل کرد وگرنه ما مشکلات زیادیداشتیم و آموزش درمان کرونا در منزل از مزایای این طرح بود..

آشوبی در ادامه با تشریح سایر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان عنوان کرد: فعالیت مرکز پیوند اعضا در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت از سال گذشته با مشارکت خیران آغاز شده است و هم اکنون کل پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ارائه اطلاعات درست به جامعه بیان کرد: روایت اول از جامعه سلامت گیلان با صداقت و شفاف انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی ۲ بیمارستان خصوصی در این استان خبر داد و بیان کرد: سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی است و در این حوزه با هیچ احدی تعارف نداریم و بستن دو بیمارستان خصوصی از این منظر بود.

شوبی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: مردمی سازی حوزه سلامت در گیلان پیاده سازی می‌شود.

وی از کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان خبر داد و افزود: مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت موجب ارتقای این بخش می‌شود زیرا دولت به تنهایی  قادر به حل مشکلات نیست و باید اعتماد مردمی جلب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: مرکز پیوند مجهز با مشارکت خیرین راه اندازی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان با بیان اینکه کسب اعتبار سه ساله دانشکده پزشکی رشت در پی تلاش بی وقفه دانشگاه علوم پزشکی بود اذعان کرد: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت نیز نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری