دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس تسریع در گره‌گشایی از مشکلات حوزه ساخت‌وساز روستانشینان را در دستور کار قرار داد.

صفیر گیلان؛خلیل بهروزی‌فر  درباره برنامه مجلس برای ارتقاء زیرساخت‌های کشاورزی اظهار داشت: گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست و فراهم آوردن این زیرساخت‌ها مستلزم زمان و منبعی است که بتوان زیرساخت‌ها را خلق کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه اقدامات محدودی در سال‌های گذشته انجام شده گفت: با توجه به مصوبه اخیر مجلس، طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی باید سرعت ایجاد زیرساخت‌ها را بیشتر کنیم.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: برای ارتقای زیرساخت‌های کشاورزی در استان منابعی در نظر گرفته شده و تلاش ما بر این است که با تبدیل طرح مذکور به قانون و اجرا شدن آن زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران به عرصه کشاورزی در بخش‌های مختلف فراهم شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه در گیلان و شهرستان‌های فومن و شفت افراد راغبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد عنوان کرد: در درجه نخست افراد بومی و توانمند در این حوزه را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به اقدامات‌‌ مجلس در جهت حل مشکلات روستاییان در حوزه ساخت‌وساز گفت: مجلس تسریع در گره‌گشایی از مشکلات ساکنان روستاها در حوزه ساخت‌وساز و رفع موانعی که توسط برخی از دستگاه‌ها ایجاد شده را در دستور کار قرار داده است.

بهروزی‌فر ابراز داشت: با توجه به اینکه روستا مولد است یقیناً روستاییان باید بتوانند به سهولت در روستا سکونت و اهتمام خود را بر تولید گذاشته و به آن رونق دهند از این رو به دنبال بازنگری در طرح هادی برای رفع موانع این حوزه هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا بنیاد مسکن و منابع طبیعی در حال اعمال ماده ۴ طرح هادی در اراضی ملی با کاربری مسکونی در شهرستان‌های فومن و شفت هستند.

وی با اشاره به چگونگی ساماندهی اراضی که بنیاد مسکن از منابع طبیعی تحویل می‌گیرد افزود: بنیاد مسکن مبلغی را بابت این اراضی دریافت می‌کند که البته باید برای قشر محروم و تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد رایگان باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه سایر روستاییان نیز باید درصد پایینی را پرداخت کنند و این اقدام در روستاهای فومن و شفت در حال انجام است گفت: در مقابل این اقدامات‌‌ باید از ساخت‌وساز افراد غیربومی در روستاها جلوگیری شود.

  • منبع خبر : تسنیم