به گزارش صفیر گیلان؛نشست مشترک جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در دفتر فرماندار و با حضور  حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و همچنین شهدی نژاد معاون درمان تأمین اجتماعی گیلان برگزار شد. قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با قدردانی از حضور […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست مشترک جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در دفتر فرماندار و با حضور  حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و همچنین شهدی نژاد معاون درمان تأمین اجتماعی گیلان برگزار شد.

قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با قدردانی از حضور مدیرکل تأمین اجتماعی دراین شهرستان، اخذ مجوز راه اندازی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در شهرستان فومن را اقدامی حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امیدوارم این درمانگاه بتواند به جامعه هدف خدمات مناسبی ارائه کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه در حوزه تأمین اجتماعی مشکل چندان بزرگی در شهرستان وجود ندارد، یادآور شد: در زمینه بیمه قالیبافان مشکلاتی داشتیم که بخشی از آن حل شده اما بخش دیگری هنوز باقی مانده است.

جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان نیز در این نشست تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی در شهرستان فومن را ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: با تعداد افراد تحت تکفل این آمار به ۳۱ هزار نفر می‌رسد و همچنین شهرستان فومن۳ هزار مستمری بگیر دارد.

شهدی نژاد معاون درمان تأمین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با اشاره به دریافت مجوز راه اندازی درمانگاه تخصصی در فومن گفت: هم اکنون درمانگاه تأمین اجتماعی در فومن به صورت دوشیفته عمومی و با ۲۸ پرسنل در یک فضای ۸۰۰ متری درحال فعالیت است که پس از تبدیل آن به مرکز تخصصی امیدواریم در قدم بعدی بتوانیم آن را به پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی وزارت بهداشت کیفیت خدمات در بیمارستان تأمین اجتماعی گیلان از بیمارستانهای دولتی و خصوصی به مراتب بهتر است، یادآور شد: سال گذشته ۱۱۵ هزار نفر در سطح شهرستان مراجعه کننده داشتیم که ۱۰۳ هزار نفر با اعتبار ۱/۵ میلیارد تومان همان جا دارو دریافت کردند.

شهدی نژاد با اشاره به تصویب مجوز راه اندازی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در فومن گفت: سه بخش تخصصی اطفال، داخلی و زنان به این درمانگاه اضافه می‌شود که با اینکار بیمه شدگان فومن می‌توانند خدمات بهتری دریافت کنند.

حجت الاسلام افتخاری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه ساختار تأمین اجتماعی جهت رفاه بیشتر مردم و بهره مندی از امکانات نیازمند تغییرات است، تصریح کرد: امیدوارم با حضور دکتر سالاری در رأس این سازمان بتوانیم شاهد اقدامات مناسبی باشیم.

نماینده مردم فومن و شفت تبدیل درمانگاه عمومی تأمین اجتماعی فومن را به درمانگاه تخصصی اقدامی ارزنده دانست و با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته گفت: بعد از سالها این خواسته مردم فومن در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و هزینه‌های بالای درمان اظهار کرد: تأمین اجتماعی با خدمات رسانی به مردم نقش عمده‌ای در کاهش مشکلات درمانی مردم دارد.

افتخاری با بیان اینکه هم اکنون شهرستانهای مجاور نیز از خدمات تأمین اجتماعی فومن بهره مند می‌شوند، افزود: قدم بعدی ایجاد پلی کلینیک تخصصی است که پیگیری اداری لازم در این حوزه نیز انجام می‌گیرد.

گفتنی است با پیگیری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی مجوز راه اندازی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در فومن اخذ شده است.