اختصاصی/ صفیر گیلان؛رضا محمدی شهردار شهر فومن در یکصدو ششمین جلسه شورای شهر فومن در شروع گفتمان خود در مقابل اعضای شورای این شهر با اشاره به اینکه بنده ابتداً از همه کارمندان محترم و زحمتکش و خدوم کمال امتنان و سپاسگزاری را دارم و امیدوارم از حرف های این چنینی دلسرد نشوند و در راه […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛رضا محمدی شهردار شهر فومن در یکصدو ششمین جلسه شورای شهر فومن در شروع گفتمان خود در مقابل اعضای شورای این شهر با اشاره به اینکه بنده ابتداً از همه کارمندان محترم و زحمتکش و خدوم کمال امتنان و سپاسگزاری را دارم و امیدوارم از حرف های این چنینی دلسرد نشوند و در راه انجام وظیفه و خدمت به خلق مصمم‌تر و پرانگیزه تر حرکت کنند که ان‌شاءلله نزد خدای خلیل الرحمن ماجورند گقت: باید به برخی آقایان یادآوریشوم که «ان‌الذکری تنفع المومنین» اکثر کارمندان و پرسنل شهرداری فومن از خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان و ایثارگران و انسان‌های متعهد و با ایمان هستند و حقا و انصافا انسان‌های خدوم و فداکار و برخی صاحب نظران هستند.

شهرداری فومن

زهرا نظری رئیس شورای شهر فومن در یکصد و ششمین جلسه شورای شهر فومن خواستار شد تا بخاطر شیوع ویروس کرونا تعبیه صندلی برای ارباب رجوع  در ورودی ساختمان شهرداری فومن را داشته باشیم و افرادبا نوبت بندی وارد ساختمان شهرداری شون و توصیه برای زدن ماسک توسط اطلاعیه و تراکتور اجرایی شود.

خانم نظری به بحث سطل اشغال سطح شهر برای جمع آوری ماسک و دستکش اشاره و افزود: در شروع بیماری کرونا ویروس سطل هایی برای این منظور در سطح شهر گذاشته شده بود ولی امروز متاسفانه از این سطل ها خبری نیست و برخی مغازه داران گلدانهایی را در مسیر پیاده رو گذاشتند.
رئیس شورای شهر فومن به وضعیت نامناسب  دستشوی و سرویس بهداشتی  پارک شهر و ورودی ها اشاره و افزود:د مسئول پارک هر یک ساعت آنجا را شستشو دهد تا وضعیت آن از حالت اعتراضی در بیاد.

محمدی شهردار فومن

محمدی شهردار فومن در این جلسه در مورد شرکت سپیداران شمال و کار عمرانی سطح شهر گزارش را ارائه دادند و افزود:با اشاره به اینکه شکایت شهرداری فومن از شرکت سپیداران شمال در شورای حل اختلاف به نتیجه نرسیده است، افزود؛ با مراجعه با داداستانی درخواست کرده ایم حسابرسی رسمی ورود کند.

محمدی اصحاب رسانه حاضر در جلسه را مورد تکریم قرار داد و گفت: صاحبان اندیشه در فضای مجازی و نوشتاری امروزدر جمع ما نشستند که و در واقع  یاریگر ما در شهرداری  براتیوصول مطالبات با داشتن فضای رسانه ای هستند.
شهردار فومن با بیان اینکه امروز مدعی مسلمان بودن و مذهب شیعه داریم و به عنوان مدیر در راس هرم همواره مورد قضاوت قرار می گیریم گفت:احترام به هم نو در دین اسلام از تاکیدات است و امروزاین توهین به برخی کارمندان حقوقی شهرداری گناه کبیره است.

وی افزود:در این برهه زمانی با توجه به مشکلات و چرخه اقتصادی کشور و کرونا شهرداری فومن و شهر فومن تحت شعاع خود قرار داد و من اشعار ی را در ابتدا را بر این منوال خواندم زیرا حساسیت و مسئولیت جایگاه آنقدر توصیه شده ولیموضوع حقوقی شهرداری فومن  تا وزارت خانه رفته تا قضاوت شود.

شهردارفومن تصریح کرد؛ اگر حرفی را از زبان جاری می کنیم باید پاسخگو و دلیل داشته باشیم و من در این مدت سکوت را ترجیح دادم تا در این خانواده با استناد به آیه شریفه شورا ، آبروی کسی ریخته نشود و تا جایی که هوش و عقل من فتوا می دهد کسی را مواخذه نمی کنم.

محمدی با اشاره به اینکه  شرکت سپیداران شمال غبار غم مشکلات در منابع مالی شهرداری را رقم زد گفت:شهرداری هرگز چنین مشکلاتی نداشته ولی  امروز قیمت ها ساعت می زنند و ما نباید با حرف ها و بگو و مگو ها مزید بر علت این تنش  ها شویم و نفاق را رشد دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه ما باید پاسخگو باشیم امروز متاسفانه شاهد نامهربانی و گزارشات کذب هستیمکه باعث شده تا نظارت بررسی و تفحص تشدید شود .

شهرداری فومن تاکید کرد؛من نمی خواهم کسی را نقد کنم و کار باید بر طبق روال پیش برود ولی با آبروی کسی نباید بازی شود و من از شورا تشکر می کنم زیرا مردم به شورا اعتماد و شورا به بنده اعتماد کرد.

محمدی با بیان اینکه  مجموعه شهرداری فومن و شورا  مجموعه سالم است و ای کاش افرادی که باید می بودند و پاسخگو ی این مشکل حقوقی می شدند به راحتی قصر در نمی رفتند.

وی به مشکلات پاکبانان اشاره و افزود:امروز پاکبان ما با برخورد سر سوزن به پاش و پاهایش عفونت کرده  و ما باید در مداوای ایشان هزینه کنیم و حقوق و مزایایش را بپردازیم ولی متاسفانه با این مشکلات دست ما هم بسته شد و ما در آتش نشانی و همه جا دچار مشکلات هستیم و دیگر سعی نکنیم خودمان به مشکلات دامن بزنیم.

وی از تحقیق و تفحص مدارک امور اداری شهرداری فومن توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خبر داد و گفت:همکار ما سی سال در امور اداری  و مالی و حقوقی کار کرده و امروز مدارک و مستندات ایشان تفحص و این باعث شد تا روحیه ایشان  تضعیف و از کار خسته و بیزار شود.
محمدی اظهار کرد؛امروز غیرت ما را نه موش زده نه بید ،نگذاریم هرکس به این فضا ورود کنداگر اشکال داریم پاسخگو ولی با آبروی دیگران بازی نکنیم.

شهردار فومن با اشاره به اینکه من  به عنوان شهردار باید بستر را برایکار کردن نیروهایم فراهم کنم گفت: مگه در شهرداری های دیگر افراد با ۳۰ سال کار ،کار ینمی کنند ما پاسخگوی مشکلات خلق شده هستیم و نباید فقط به هم مضمون باشیم و بگیم در این فضا کار نمی شه کرد و ما نیز کار را رها کنیم.

وی تصریح کرد؛ امروزکم و کاستی هست مشکلات آسفالت هست مشکلات زباله هست ولی تا امروز یک شهروند گفته که شهردار به من گفته برو پیش شورا و از شورا خواسته هایت را مطالبه کنید.

وی افزود:گاهی اوقات شرکت ها نمی توانند مو به مو خواسته ما را اجرایی کنندما هیچ زد و بند و چشم داشت نداریم من کار به گذشته ندارم ولی افرادی که به جای خدمت دنبال کار دیگر بودند امروز پرونده ها را موشکافی می کنند و پای  آگاهی و جرائم اقتصادی  را به شهرداری باز در حالی که آیا امروز شهرداری فومن مشکل مالی  داشته یا در گذشته،پس چرا به گذشته نمی پردازید.

محمدی به هجمه های وارده اشاره و افزود: امروز رفتگر من پول نان ندارد من رنج می برم همه دارای خانواده و خانه و پس انداز و غیر… هستیم من خواب ندارم و تلاش می کنم براش راحتی را فراهم کنم.
شهردار فومن خارج شدن از مسیر اصلی را  با تمام تمرکز در این برهه از زمان که مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است  ب طبیعی خواند و گفت:مجموعه  شهرداری من دارند سالم کار می کنند ولی این فضا توان را از کارمند من گرفته و این رفتار و مسیر که در فضای هست جز بد اخلاقی چیزی نیست و اگر می خواهند شهرداری فومن را زمین بزنند کار درستی نیست.
محمدی در خصوص شرکت سپیداران شمال گفت:من به پیمانکاران که با شهرداری ارتباط داشتند احترام می گذارم  و مفاد قرار داد مو به مو اجرایی و هیچ حقی ضایع نخواهد شد ولی به  هر شکل ممکن اگر دو ناظر شهرداری به جایی رسیدند که قرار داد فسخ شود ما اختیار داریم طبق دستور دادستان فسخ قرار داد کنیم.
وی افزود: امروز پیمانکار مدعی مطالبات هست و این حق را دارد طبق قانون مطالبات خود را وصول و ما بحث مناقصه را مطرح و در پرداخت حقوق و بیمه آنالیز کردیم و بحث مصوبه شورا را باید برای مزائده داشته باشیم.

سندی شورا

سندی؛بعد از این همه فریاد در شهرداری و دادستانی رفتیم سر جای اول

جلیل سندی عضو شورای شهر فومن گفت؛با توضیهات ما دادستان دستور فسخ را با این شرکت دادند  و مزائده و مناقصه جدید  باید شروع شود ولی نمیدانم شده چه اتفاق افتاده که بعد از ۱۵ روز  ما رفتیم سر جای اول خود و این  برای بنده قابل قبول نیست.
شهردار فومن در پاسخ به جلیل سندی گفت؛شرایط حاکم بر شهرداری اجازه مراحل طی شدن مناقصه را نداده است.

سندی ما کاغذ بازی داریم ولی بعد از سه ماه دور خود می چرخیم و حقوق کارگر بلا تکلیف است و من نمی دانم چی گفتیم و چه کردیم.

سید نوالدین نعمتی

رای بدیم که بعد پس بگیریم؟!
سید نورالدین نعمتی عضو دیگر شورای شهر فومن گفت؛ شهردار امروز با مجوز چه کسی حقوق پرداخت کند ما رای می دیم و دو روز بعد رای را پس می گیریم و میگیم دوباره رای بدیم از این به بعد اگر رئیس شورا رای ندهد من هم رای می دهم.

خانم نظری در پاسخ به نعمتی؛؛ برای بحث حقوق رای دادیم و لی بعد متوجه اشتباهم شدم و رای را پس گرفتم.

نعمتی؛چرا ما بیش از ۱۰ روز پیش نامه دادیم به فرمانداری و باید نامه به شهردار برسد و سوال این است که این نامه کجا گیر کرده است.

نعمتی؛سرعت عمل ما داره زیاد می شه و ما گیر کردیم ،من می گم شورا رای داد دیگه پاک نکنه
اینجا رسانه است و ما نباید سر در گم باشیم بررسی اشکالی نداره ما بچه نیستیم و ما از خدا مون هست که پرونده ها بازنگری شود ولی ابرو ریزی نه !!

عضو شورای شهر فومن گفت: جناب شهردار شما با لحنی با صحبت کردید که  مثل لشکر شکست خورده خود را نشان ندهید جناب شهردار شما کاری خوبی کردین که سال گذشته بیش از یک و خورده میلیارد تومان را به این شرکت ندادی و این برد شماست .
خبرنگار/زلیخا صفری راسته کناری